  • 51. Data: 2023-11-08 22:12:10
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 21:37, J.F pisze:

    > A czemu nie?

    Bo mają też inne zajęcia.

    > I wszyscy dostają priorytetowe zadanie - kontrolować rowerzystów w
    > niebieskich kurtkach ...

    Dobrze że nie zmienił na zieloną:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2023-11-08 22:17:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 21:53, J.F pisze:

    > Mieszkanie w miescie w namiocie samo w sobie dziwne jest, wiec dziwne,
    > ze go wczesniej nikt nie zaczepiał. Ale moze "lasku" nie patrolują.

    No chyba własnie patrolowali skoro tam kogoś gazem potraktował. A
    finalnie pewnie okazało się jak z moim busiarzem - wszyscy go znali ale
    dopiero po fakcie cała policja dowiedziała się że była zaangażowana w
    poszukiwania;)

    > No ale taki namiociarz nie jest jakos specjalnie podejrzany, chyba
    > ze obok rower stoi :-)

    Albo że świrował od jakiegoś czasu i jak zwykle był dobrze znany ale nie
    notowany i absolutnie nikt się nie spodziewał... A potem znów wyjdzie że
    świrował i się nie leczył.

    > Moze wcale nie tak łatwo, a moze ktos u niego rano był i np nie
    > zastał, bo on w pracy.

    W czym? ;) Przecież to murkowe żule. Jakiej znowu pracy?

    > I jak widac policjanci poszli tym tropem skutecznie, i kto wie, co by
    > by na drugi dzien było - ale byłeś za szybki :-)

    Co było a nie jest... Przez pięć godzin nie dało się żeby jakiś patrol
    obok przejeżdzający rzucił okiem czy tam nie stoi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2023-11-08 22:26:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 21:37, J.F pisze:
    > I wszyscy dostają priorytetowe zadanie - kontrolować rowerzystów w
    > niebieskich kurtkach ...

    Tu priorytetem pewnie było zapobieżenie kolejnym atakom. Oszołom z
    tasakiem i gazem może wreszcie komuś krzywdę zrobić. Materiały prasowe
    dość enigmatycznie o tych atakach piszą. Nie wiem, czy on rozboje robił,
    czy przykładowo to był biker-terrorysta, co to walczy zbrojnie o to, by
    ścieżkami rowerowymi piesi nie chodzili. Złapanie go, to rzecz wtórna w
    takiej sytuacji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2023-11-08 22:35:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 22:06, Shrek pisze:
    > Więc tym bardziej trudno zaangażować czterokrotnie wieksze siły do
    > spontanicznej akcji niż planowanej obrony kurdupla (a raczej jego
    > miejsca zamieszkania).

    Piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia. I już nie
    chodzi mi o to, bo nie wymagam od Ciebie znajomości taktyki działań
    policyjnych. Chodzi o to, że kwestionujesz informacje podane przez o
    wiele od Ciebie lepiej poinformowaną osobę na zasadzie "bo ja wiem lepiej".

    Nie wiem, czy szukało go 3.000 ludzi. Nie wiem, czy wliczono do tego
    tylko tych, którzy szli tyralierą przez las, bo pewnie część ludzi
    analizowała zapisy monitoringu. Inni analizowali retencyjne dane
    telekomunikacyjne. Część patrolowała ulice, by zapobiec kolejnym atakom.
    Inna część rozmawiała z ludźmi i szukała jakiś informacji. Tobie się
    wydaje, ze takie działania, to biegający po lezie mundurowi szukający
    faceta na rowerze. Zapewne Cie to zaskoczy, ale to nie harcerstwo.
    Trzeba ludzi rotować. Muszą mieć czas zjechać i napić się czegoś
    ciepłego, załatwić potrzeby fizjologiczne. Ludzie mają określone godziny
    służby. Część mogła być po nocy i poszli spać. Działania trwały 8
    godzin, ale sumarycznie mogło to zahaczyć trzy zmiany. Nocną,
    przedpołudniową i popołudniową.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-11-08 22:37:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 22:05, Shrek pisze:

    > No a własnie napisali, że zaangażowanych było 4 razy więcej niż do
    > oblężonej willi na żoliborzu. I to do niedoszłego mordercy:P

    To już pytałem. Uważasz, że jaka liczba byłaby akurat właściwa? Może
    dowiemy się czegoś ciekawego. Może jest jakiś wzór matematyczny.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 56. Data: 2023-11-08 22:39:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 22:09, Shrek pisze:

    > Nie wiem - w warszawie komend rejonowych jest chyba siedem. Jakbyś nie
    > patrzył z dżurnych tysięcy nie naruchasz:P

    A komisariatów? Rejonówka na stanowisku kierowania może mieć kilku
    dyżurnych.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 57. Data: 2023-11-08 22:47:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 21:38, J.F pisze:
    > Ale szkoła i hotel policyjny, czy jakis publiczny masz na myśli?
    >
    > Wracają ... a jak sie akcja przedłuży ?

    Szkołą podstawowa. Hotel publiczny. Ale nikt tak o policjantów nie dba.
    Pojadą do siebie, a przyjedzie następna zmiana. Nie na darmo w Gdańsku
    zbierali żarcie dla policjantów. Bo policjant dostanie równoważnik i
    nikt się nie zastanowi, że w lesie nie kupi sobie bułki. Albo nawet w
    mieście, jak sklepy pozamykane.

    Niestety ta logistyka tu czasem jest bardzo ułomna. Nikt się tym nie
    przejmuje. Chyba, że w działaniach taka Straż Pożarna bierze udział,
    albo zlituje się ktoś. Czasem gmina, a czasem jakiś lokalny
    przedsiębiorca. U nas na powodzi jeden z przedsiębiorców zrobił bułki i
    jeździł wzdłuż wału karmiąc stojących.

    A jeszcze, jak jest jakaś tak operacja, że stoją policjanci w szyku, to
    nawet nie mają gdzie tej kanapki, czy butelki wody wziąć. Dobrze, jak
    gdzieś przy radiowozach się stoi. Ale czasem nie ma pojazdów pod ręką.

    Kiedyś, to najlepsza logistykę miało Wojsko. W końcu sa przygotowani do
    bazowania w "polu". Teraz wszystko na prywaciarzach oparte.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 58. Data: 2023-11-08 22:48:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2023 o 22:11, Shrek pisze:

    > No bo jest on sprzeczny w sposób oczywisty ze stanem faktycznym.

    Zapomniałeś dodać, ze wg Ciebie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 59. Data: 2023-11-08 22:56:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia.

    Tak wiemy:P

    > Nie wiem, czy szukało go 3.000 ludzi.

    A ja wiem. I nie potrzeba do tego specjalistycznej wiedzy a umiejętności
    obsługi googla i iq na poziomie powiedzmy pralki automatycznej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-11-08 22:57:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To już pytałem. Uważasz, że jaka liczba byłaby akurat właściwa?

    Realna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!