    From: maciek <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Tajemnica korespondencji...
    Date: Mon, 08 May 2006 12:40:33 +0200
    Sender: w...@c...chello.pl

    Witam,
    Co jakis czas otrzymuje korespondencje przeznaczona nie do mnie. W
    wiekszosci przypadkow wiem jkto jest adresatemi wiem, ze maile trafiaja
    do mnie przypadkiem (przez pomylke). NAtomiast od strony formalnej nie
    zawsze jest to oczywiste, bo nie zawsze nadawca podaje adresata - czasem
    so to po prstu ogolne maile, na przyklad z pytaniem o oferte kierowane
    do pewnej firmy. I teraz pytanie czy ja cos moge z tym zrobic, albo czy
    musze?
    Na przyklad, czy moge wykorzystac te informacje, ktore dostaje przez
    pomylke? Na przyklad czy wolno mi zadzwonic do nadawcy takiego maila i
    powiedziec, ze wiem, ze on szuka czegos i zaoferowac mu to (oczywiscie
    bez ujawiania skad to wiem)? No i przeciwnie - czy moze mam jakies
    obowiazki, tzn. moze prawo nakazuje mi odeslac nadawcy maila z
    adnotacja, ze to pomylka, albo moze powinienem przekazywac maile
    'prawowitemu' adresatowi? Powtarzam, ze nie zawsze ta korespondencja
    jest zaadresowana do kogokolwiek, czasem jest to tylko mail na moje
    konto pocztowe.

    Pozdrawiam.