  • 1. Data: 2002-07-11 15:25:05
    Temat: TU INTER nie wypłacają odszkodowa
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Pewnego pieknego dnia jechalem sobie samochodem i tak sie zdarzylo ze
    dojechalem do skrzyzowania. Sytuacja wygladala tak: samochód przede mna i
    tir skrecajacy, facet przede mną postanowil cofnąć aby ułatwic tirowi i
    walnął we mnie. Połamał mi zderak przedni, spisalismy oswiadczenie i
    pojechałem do rzeczoznawcy firmy gdzie była polisa OC - stwierdził do
    wymiany.
    sprawca miał oc w TU INTER POLSKA. po dwóch miesiącach ciszy z ich strony
    zadzwoniłem z pyt. co się dzieje, a oni że mają dużo pracy i takie tam...
    ale mogę ich podać do sądu!? Po drugiej interwencji przyszedł list:
    1 W przedmotowej sprawie TU INTER POLSKA przeprowadziło postepowanie
    sprawdzające okoliczności powstania szkody. Z analizy posiadanej
    dokumentacji sprawy w tym zdjęć fotograficznych samochodu sprawcy wynika ,
    że uszkodzenia .... nie mogły powstać w okolicznościach podanych w
    zgłoszeniu szkody.
    2 Charakter uszkodzeń Pana pojazdu wskazuje na punktowe uderzenie w środkową
    część zderzaka przedniego. Takie uszkodzenie mogłoby powstać jedynie przez
    uderzenie hakiem holowniczym, a nie całą powierzchnią zderzaka innego
    samochodu.
    3 Oględziny samochodu sprawcy... wykazały brak jakichkolwiek uszkodzeń (
    zderzak tylni), korespondujących z uszkodzeniami przedniej części Pana
    pojazdu.
    4 Ponieważ pojazd sprawcy nie posiada haka holowniczego w naszej ocenie nie
    mogło dojść do uszkodzenia samochodu ... w podanym zakresie

    i co wy na to -- pięknie
    czy taka ocena jest dostateczną do odmowy wypłacenia odszkodowania!!!
    nie mogły powstać a powstały. fakt że kiedyś sam byłem sprawcą gdzie
    uszkodziłem przedni zderzak który został sklejony i pewnie dlatego tak pękł.
    Ale przecież nie oznacza to że nie należy mi się odszkodowanie gdzie facet
    mnie walnął i w oświadczeniu napisał że walnął i że złamał ten cholerny
    zderzak.

    jak walczyć dalej ? bo im tak poprostu nie podaruję!
    mogę odwołać się od tej decyzji albo na drodze sądowej.
    ale co napisać w tym odwołaniu???
    pomóżcie!!!

    pozdrówko

  • 2. Data: 2002-07-12 07:38:58
    Temat: Re: TU INTER nie wypłacają odszkodowa
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr" [...]

> [...]
    nie
    > mogło dojść do uszkodzenia samochodu ... w podanym zakresie

    NORMALNE.
    Towarzystwa ubezpieczeniowe czesto robia sobie "takie jaja".
    Pewie licza na to, ze po dwuch latach EWENTUALNIE zawra ugode,
    o zaplate spornej sumy BEZ ODSETEK.

    Mozna zwrocic sie o omoc do "rzecznika spraw ubezpieczonych",
    lecz trzeba DOKLADNIE sprecyzowac "przedmiot sporu",
    bo towarzystwa sa wyszkolone w udzielaniu takich odpowiedzi,
    z ktorych wynikaloby , ze chodzi o co innego.

    Tu np mogloby wygladac mniej wiecej tak.

    "W odpowiezi na pismo rzecznika xxxxx oswiadczamy iz odszkodowanie nie moze
    byc wyplacone, poniewaz charakter uszkodzen wskazuje, ze nie mogly powstac w
    okolicznosciach
    podanych przez poszkodowanego"

    na co rzecznik odpisalby:

    W sytuacji w ktorej charakter uszkodzen wskazuje iz niemogly powstac [...]
    nie widze podstaw do interwencji.

    Na co Pan odpisalby.

    Przedmiotem sporu nie jest to, czy w przypadku gdy okolicznosci wskazuja ze
    uszkodzenie nie moglo wystapic w opisywanych okolicznosciach wbezpieczyciel
    zobowiazany jest wyplacic odszkodowanie, lecz to, czy towarzystwo
    ubezpieczeniowe moze
    jednoznacznie na podstawie zdjec WBREW OSWIADCZENIU sprawcy wypadku
    i relacji swiadkow [ ...itp] ...

    Na to dopiero rzecznik znow wystapi o odpowiedz, a towarzystwo laskawie
    zaproponuje ogode, w miedzyczasie mna dwa lata.

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-13 13:00:40
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    dzięki bardzo Bogusław mam tylko jeszcze pytanie gdzie dorwać kontakt do
    "rzecznika spraw ubezpieczonych",
    wydaje mi się też że musi istnieć jakaś regulacja prawna umożliwiająca takie
    postępowanie ubezpieczalni ( gdzie to odnaleść???) a może podać opinie
    własnego rzeczoznawcy. zarządać ekspertyzy... sam nie wiem. Jest w ogóle
    sens odwoływać się od tej decyzji czy od razu do tego rzecznika?

  • 4. Data: 2002-07-14 18:16:52
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zderzak.
    >
    > jak walczyć dalej ? bo im tak poprostu nie podaruję!
    > mogę odwołać się od tej decyzji albo na drodze sądowej.

    Z doświadczenia wiem, że w końcu i tak chcąc odzyskać kasę będziesz musiał
    podać dziadów do sądu. Nie ma więc co zwlekac IMHO ;-)

    Pzdr

  • 5. Data: 2002-07-15 12:04:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr" <p...@w...pl> wrote in message news:agppp0$7l$1@news.gazeta.pl...
    > dzięki bardzo Bogusław mam tylko jeszcze pytanie gdzie dorwać kontakt do
    > "rzecznika spraw ubezpieczonych",

    Rzecznik Ubezpieczonych - dr Stanisław Rogowski, 00-031 Warszawa, ul.
    Szpitalna 6/23, tel. (0-22) 826-80-31(9), 827-62-44, 827-62-45, fax
    625-47-31

    Pozdrowienia

    Boguslaw