  • Data: 2004-11-14 21:49:35
    Temat: TPsa przekazala dane osobiste firmie wyndykacyjnej
    Od: "Pawel" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rodzice podarowali mi mieszkanie. Oraz ojciec przepisal na mnie telefon
    stacjonarny TPsa. Aby taka czynnosc byla mozliwa, wszelkie zaleglosci wobec
    TPsa musza zostac uregulowane. Po jakims czasie od firmy 'intrum justitia"
    zaczely przychodzic upomnienia dla ojca o niezaplaconej fakturze (druk
    standardowy, opdpis wykonany maszynowo). Przyszla rowniez informacja do TPsa
    o przekazaniu sprawy tejze firmie, o sprzedaniu dlugu. Czy mozna domagac sie
    od TPsa odszkodowania za ujawnienie danych personalnych? I za to, ze
    odsprzedali dlug bez zgody dluznika?

    Do zapytania natchnal mnie post z 2004-11-09, ktorego czesc cytuje:
    "Pomocny może tu być niedawny wyrok
    Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Wa-wie (sygn. akt 1603/03) - sąd
    uznał, że nie można bez zgody osoby fizycznej, czyli dłużnika, przenieść
    jego wierzytelności na osobę trzecią. Podstawą do wydania takiej opinii jest
    art.23 ustęp5 "Ustawy o ochronie danych osobowych" - Można więc jeszcze np.
    zaskarżyć (pierwotnego) wierzyciela o odszkodowanie za szkodę poniesioną w
    związku z ujawnieniem danych osobowych."

    PK