  • Data: 2004-11-15 21:56:27
    Temat: Re: TPsa przekazala dane osobiste firmie wyndykacyjnej
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-11-14, Pawel <k...@o...pl> wrote:

    > Do zapytania natchnal mnie post z 2004-11-09, ktorego czesc cytuje:
    > "Pomocny może tu być niedawny wyrok
    > Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Wa-wie (sygn. akt 1603/03) - sąd
    > uznał, że nie można bez zgody osoby fizycznej, czyli dłużnika, przenieść
    > jego wierzytelności na osobę trzecią. Podstawą do wydania takiej opinii jest
    > art.23 ustęp5 "Ustawy o ochronie danych osobowych" - Można więc jeszcze np.
    > zaskarżyć (pierwotnego) wierzyciela o odszkodowanie za szkodę poniesioną w
    > związku z ujawnieniem danych osobowych."

    To ciekawe... a rozważmy taki przypadek: jakiś zniecierpliwiony wierzyciel
    "sprzedał dług" za pół ceny jakiejś firmie windykacyjnej. Czy to oznacza, że
    dłużnik ma "temat z głowy", bo:

    - "pierwotny" wierzyciel pozbył się kłopotu, kasując za to jakieś pieniądze,
    i tym samym zrzekł się swoich praw do zaległej należności
    - "nowy wierzyciel" - w świetle powyższego - nabył tę wierzytelność
    bezprawnie, więc nic mu się od dłużnika nie należy
    - ...i jeszcze - niejako "na dokładkę" - dłużnik może wytargać jakieś
    pieniądze od "pierwotnego" wierzyciela za "przekazanie danych osobowych"?

    Czy ja dobrze rozumiem?
    --
    pozdrowienia

    Z.