eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTPSA - może ktoś coś podpowie - temat dosyć pilny (ciut przydługie) › TPSA - może ktoś coś podpowie - temat dosyć pilny (ciut przydługie)
    From: SuN <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: TPSA - może ktoś coś podpowie - temat dosyć pilny (ciut przydługie)
    Date: Tue, 23 Jun 2009 22:43:44 +0200

    Witam,
    mam problem z TPSA - sprawa stara z 2005 roku, dotyczy zapłaty za
    niewykonywaną usługę - to tak w skrócie.
    Temat dość pilny, 30 czerwca 2009 mam rozprawę. Skarży mnie firma Kredyt
    Inkaso S.A., która wykupiła mój dług.
    A szczegóły już opisuję:

    Zawarłem umowę z TPSA na świadczenie powszechnych usług
    telekomunikacyjnych. W umowie, ponieważ
    system TPSA nie pozwalał wpisanie 2 adresów (zamieszkania i zameldowania
    - korespondencyjnego), wpisany został
    adres zameldowania - różny od zamieszkania.
    Pod adresem zamieszkania, został zainstalowany telefon.
    Następnie złożyłem zapotrzebowania na Neostradę tp.
    W umowie na NEO, podobnie jak na telefon, nie mogli wpisać 2 adresów,
    więc wpisali tylko adres zamieszkania - tam gdzie
    był telefon.
    Po upływie niecałych 2 lat, musiałem się wyprowadzić, gdyż mieszkanie
    było wynajmowane.
    W tym czasie wybudowałem domek na wsi. Napisałem pismo i wysłałem je
    faxem na błękitną linię, z prośbą
    o przeniesienie linii telefonicznej wraz z neostradą z adresu
    zamieszkania dotychczasowego na nowy adres, który wskazałem w piśmie.
    Dodatkowo pismo opatrzyłem w nagłówku adresem zameldowania
    (korespondencyjnym).
    Po kilku dniach, zadzwoniła miła Pani z błękitnej linii i poinformowała
    mnie, że niestety, na dziś dzień, nie są w stanie świadczyć
    usług (ani telefon, ani internet) pod wskazanym nowym adresem.
    Pani zaproponowała podpisanie umowy intencyjnej, gdzie w ciągu 18
    miesięcy zobligują się dostarczyć mi telefon i internet.
    Odmówiłem, tłumacząc, że nie mogę tyle czekać. Pani poinformowała mnie,
    że w takim razie dotychczasowa umowa
    zostaje rozwiązana z winy TPSA, ponieważ nie może świadczyć usług pod
    nowym adresem.
    Uznałem, że temat jest załatwiony, spokojnie się przeprowadziłem.
    Po 2 latach, dostałem wezwanie do zapłaty długu na 2.5 tyś złotych
    polskich, z Kredyt Inkaso S.A.

    Okazało się, że tepsa wystawiała dalej faktury, wysyłając je na adres
    zamieszkania z umowy o neostradę. Dopiero wezwanie z Kredyt Inkaso
    dotarło na adres
    zameldowania, z umowy o telefon!

    W aktach sprawy, powód Kredyt Inkaso S.A. nie załączyła mojej umowy z
    TPSA, tłumacząc, że TPSA nie posiada tejże w swoich zasobach, a posiada
    tylko umowę na neostradę. Ponieważ jednak do lutego 2007 usługa NEO nie
    mogła być świadczona bez telefonu, Kredyt Inkaso wnioskuje, że
    posiadałem taką umowę, przez
    co faktury są słusznie wystawione.
    Dodatkowo, TPSA nie posiada w swoich zasobach mojego pisma wysłanego
    faxem (które ja naturalnie mam), więc Kredyt Inkaso traktuje, że umowa
    nie została
    rozwiązana, i faktury winienem zapłacić.
    Utrzymują też, że byłem prawidłowo zawiadamiany przez TPSA o swoich
    długach (należnościach dla TPSA), ponieważ wysłane zostało kilka monitów
    na adres, pod
    którym nie mieszkałem!

    Jak na razie bronię się sam, udało mi się wywalczyć zmianę miejsca sądu
    z Zamościa (miejsca konta bankowego Kredyt Inkaso, na które nakazali mi
    zapłacić) na Piotrków Trybunalski (miejsce wykonywania umowy, zgodnie z
    umową o świadczenie telefonicznych usług powszechnych przez TPSA,
    której, jak wspomniałem, TPSA nie posiada
    w swoich zasobach (pewnie tak jest wygodnie, inaczej od razu widać, że
    na złe adresy wysyłali powiadomienia).
    Czy zatem można iść w tą stronę, z linią obrony, że skoro TPSA zgubiła
    moją umowę, to zgubiła też pismo o przeniesienie numeru i neostrady i
    próbuje teraz odzyskać
    pieniądze za niesłusznie wystawione faktury?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.

    Grzegorz.