    From: Andys <A...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szkoda komunikacyjna - oświadczenie dla TU
    Date: Fri, 21 Nov 2008 13:21:03 +0100

    Witam,

    Na wstępie przepraszam za brak fachowego słownictwa.
    W tym tygodniu spowodowałem kolizję drogową. W kolizji
    oprócz mnie uczestniczyły jeszcze dwa pojazdy, ponieważ nie byłem pewien
    jak powinno wyglądać moje oświadczenie, wezwałem Policję.
    Policja bo przebadaniu wszystkich uczestników kolizji alkomatem,
    oględzinach wszystkich samochodów, sporządziła protokół, "obdarowując"
    mnie mandatem karnym, czego się oczywiście spodziewałem.
    Przed odjazdem spytałem policjantów, czy muszę jako sprawca kolizji
    dokonać jeszcze jakiś formalności, otrzymałem odpowiedź, że nie.
    Po trzech dniach od zdarzenia, otrzymałem telefon z Towarzystwa
    Ubezpieczeniowego, z którym zawartą mam aktualną polisę OC,
    z informacją iż wyślą mi oświadczenie, które powinienem im odesłać z
    dokładnym opisem miejsca zdarzenia, danymi personalnymi pozostałych
    uczestników kolizji (danych nie znam, nasze dokumenty oglądała tylko
    Policja), powstałymi szkodami, itd.
    W związku z powyższym, mam następujące pytania:
    1. Czy TU faktycznie ma prawo żądać ode mnie oświadczenia, pomimo tego
    iż telefonicznie poinformowałem agenta o fakcie sporządzenia protokołu
    przez Policję?
    2. Zakładając, że powinienem jednak złożyć oświadczenie, co w przypadku
    jeśli jakakolwiek część z moich zeznań będzie się różniła od informacji
    zawartych w protokole Policyjnym (nie otrzymałem go do wglądu), czy
    ktokolwiek (TU, pozostali poszkodowani) mogą użyć mojego oświadczenia
    przeciwko mnie?

    Pozdrawiam,
    Andys