  • Data: 2008-11-22 11:08:23
    Temat: Re: Szkoda komunikacyjna - oświadczenie dla TU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Nov 2008, Maverick wrote:

    > Zakladam ze OC - wtedy liczy sie co jest w ustawie, a dopiero pozniej co jest
    > w umowie.

    Czekaj, powoli.
    Ubezpieczyciel nie ma prawa stosować wymagań od *poszkodowanego*.
    Ale jak najbardziej ma prawo wymagać wszystkiego, na co zgodził
    się *ubezpieczony* - od tego ubezpieczonego, oczywiśie tego czego
    nie zabrania prawo.

    Ubezpieczyciel nie może w żaden sposób ograniczać uprawnień
    poszkodowanych, ale ma pełne prawo zadbać o swój interes wobec
    ubezpieczonego! - na przykład na wypadek jakby mu jakiś
    regres *mógł* przysługiwać (albo tylko "wot tak").
    Niezależnie od pewnych zobowiązań (np. minimalizacji szkód jeśli
    jest to możliwe przez "niezwłoczne" działanie czy jak tam to
    zapisali) z ustawy, strony mogą sobie dopisać inne zobowiazania,
    np. formę dokumentowania czynności i zdarzeń.
    Zakazu nie ma.

    > Normalna praktyka TU - chca zeby ich klient opisal zdarzenie - np zeby
    > wyeliminowac wyludzenie

    Na przykład.
    Problem w tym, że *wymagać* tego mogą tylko na podstawie *umowy*.
    Bo chcieć to i ja sobie mogę... jak wiesz :D

    > (powiedzmy ze uderzyles w kolege policjanta

    ...uderzenie w kolegę policjanta IMVHO nie będzie "atakiem na
    funcjonariusza" (nie bić!) :)

    > maska) - a ty uszkodziles np tylko zderzak). Czy jest w tym cos zlego?

    Ależ nie.
    Pytanie brzmiało: czy mogą *wymagać*.

    > Telefoniczne poinformowanie ciezko udowodnic w razie problemow - wiec wszyscy
    > chca miec to na pismie.

    Chcieć mogą.
    Ale AFAIR nie ma przepisu, który *zmuszałby* do złożenia oświadczenia
    na piśmie w postępowaniu cywilnym (w postępowaniu administracyjnym taki
    przepis jest).
    Mylę się?
    A pytanie było o to, czy mogą wymagać.

    Jak się zobowiązał, to mogą wymagać.