  • 1. Data: 2003-07-26 11:59:34
    Temat: Szkoda całkowita - mozliwość zwiększenia odszkodowania
    Od: "Burdzik" <b...@i...pl>

    Witam!

    Postanowiłem poruszyć wątek szkody całkowitej, choć wiem, że już było ale ja
    trochę z innej perspektywy.
    Mam Fiata 126p rocznik 1988. Kilka dni temu babka wjechała mi w tyłek no i
    maluszek ledwo dycha.
    W PZU rzeczoznawca powiedział, że będzie to szkoda całkowita. Szacuje, że
    wypłacą mi nie więcej niż 700PLN.
    Za te pieniądze nie naprawię auta. Z Kodeksu cywilnego wynika, że to
    poszkodowany ma prawo wyboru rodzaju odszkodowania,
    a sprawca (w tym wypadku odpowiedzialność przejmuje PZU) odpowiada do
    wysokości wartości przedmiotu.
    Zatem jeśli PZU określiło szkodę całkowitą auta o wartości np. 1200PLN, a
    naprawa wg. PZU kosztowałaby 1500PLN to
    czy mogę zarządać od PZU naprawienia auta do wartości 1200PLN pomijając
    niektóre drobne naprawy czy też niektóre prace lakiernicze? To w końcu do
    mnie należy wybór zadoścuczynienia. Czy ktoś przerabiał może taki sposób
    rozliczenia z TU?

    Pozdrawiam

    M.B.