  • 1. Data: 2005-06-27 07:54:05
    Temat: Systemy operacyje
    Od: "Wójtowicz Piotr" <w...@p...onet.pl>

    Czy instalująć system operacyjny np. WINDOWS u kogoś w domu powinienem
    domagać się od niego jakiegoś dowodu legalności oprogramowania?? Czy mogę
    założyć, że płyta z której każe mi instalować system jest kopią zapasową
    orginału??

  • 2. Data: 2005-06-27 08:11:29
    Temat: Re: Systemy operacyje
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Czy instaluj?ć system operacyjny np. WINDOWS u kogo? w domu powinienem
    > domagać się od niego jakiego? dowodu legalno?ci oprogramowania?? Czy mogę
    > założyć, że płyta z której każe mi instalować system jest kopi? zapasow?
    > orginału??

    Niewazne z czego instalujesz, mozesz nawet z wlasnego nosnika. Gosc ma
    ci dac tylko licencje bo przeciez z czegos musisz przepisac numery
    licencyjne do instalatora.

  • 3. Data: 2005-06-27 08:11:54
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    Wójtowicz Piotr napisał(a):
> [...]
    > założyć, że płyta z której każe mi instalować system jest kopią zapasową

    Możesz, ale lepiej się upewnij, zapytaj. Jeśli masz zapewnienie, że to
    oryginał to nawet jeśli sytuacja będzie odwrotna to dołożyłeś należytej
    staranności by to sprawdzić.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-27 08:17:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wójtowicz Piotr napisał(a):

> [...]
    > założyć, że płyta z której każe mi instalować system jest kopią zapasową

    To wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć i w jaki sposób chcesz
    zabezpieczyć własny interes. Może być przecież i tak, że w trakcie
    kontroli (u tego komu instalujesz) gość zrobi wielkie oczy i oświadczy,
    że "ten pan, który był u niego sprzedał mu tego windowsa" i gość był
    święcie przekonany, że ma legalny system. Efekt będzie taki, że Ty się
    będziesz musiał tłumaczyć... ;)

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 5. Data: 2005-06-27 13:01:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wójtowicz Piotr wrote:
> [...]
    > założyć, że płyta z której każe mi instalować system jest kopią zapasową

    Weź papierek, że oświadcza że posiada licencje do instalowanych przez
    ciebie programów i wymień te programy, które instalujesz.

  • 6. Data: 2005-06-27 13:41:09
    Od: "BIGUS" <i...@t...adresu.pl>

    Użytkownik "Wójtowicz Piotr" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > założyć, że płyta z której każe mi instalować system jest kopią zapasową

    WItam,
    To inslujesz z czego chcesz - najwanznieszjy jest numer klinet powinien
    przedlozyc tobie do wgladu orginalny certyfikatu lub inne warunki licenji
    ktore swiadcza ze jest legalnym uzykownikime tego oprogramowania.
    Przerobilem juz taki przypadek gdzie klinet podal mi z kartki numery :(
    oczywiscie wczesniej jakos wszedl w ich posiadanie (nie wnikalem jak) i juz
    skadlaem wyjasnienia na policji na ten temat. Moje szczescie ze podzialem fv
    zainalowania z adnotacja ze instalowany sot jest w 100% wlasnoscia klirenta.

    --
    ---
    BIGUS

  • 7. Data: 2005-06-27 16:16:41
    Od: ila <o...@p...net>

    BIGUS wrote:

> [...]
    > przedlozyc tobie do wgladu orginalny certyfikatu lub inne warunki licenji
    > ktore swiadcza ze jest legalnym uzykownikime tego oprogramowania.

    Oczywiscie masz obowiazek kiedy jestes etatowym agentem przedsiebiorstwa
    z Redmond. W kazdym innym wypadku nie. Nie jest zadnym obowiazkiem
    instalatora przeprowadzac sledztwo, ani nie jest zadnym obowiazkiem
    wlasiciela posiadania Windows w oryginalnym opakowaniu. Skad te glupoty
    bierzecie?

    > Przerobilem juz taki przypadek gdzie klinet podal mi z kartki numery :(
    > oczywiscie wczesniej jakos wszedl w ich posiadanie (nie wnikalem jak) i juz
    > skadlaem wyjasnienia na policji na ten temat.

    Bo jestes durnien i tyle. Po pierwsze to nie musisz skladac zadnych
    wyjasnien. Jezeli glupi policjnat chce sie bawic w agenta M$ to niech
    sie bawi. Nam nic do tego.

  • 8. Data: 2005-06-27 16:20:47
    Od: ila <o...@p...net>

    Wojciech Skorupski wrote:

    > Możesz, ale lepiej się upewnij, zapytaj. Jeśli masz zapewnienie, że to
    > oryginał to nawet jeśli sytuacja będzie odwrotna to dołożyłeś należytej
    > staranności by to sprawdzić.
    >
    > Pozdrawiam

    A mozesz rozwinac ten obowiazek "dolozenia nalezytej starannosci"?
    Pachnie mi definicja "niedbalstwa".

    Dekarz ma ten obowiazek wobec przechodniow. Kierowca wobec pasazerow, itp.

    Tylko ze nie widze mozliwosci odpowiadania instalatora wobec OSOBY
    TRZECIEJ, tj. M$. Masz na to jakis paragraf?

  • 9. Data: 2005-06-27 16:21:35
    Od: ila <o...@p...net>

    KrzysiekPP wrote:

    > Niewazne z czego instalujesz, mozesz nawet z wlasnego nosnika. Gosc ma
    > ci dac tylko licencje bo przeciez z czegos musisz przepisac numery
    > licencyjne do instalatora.

    Przeciez sa napisane mazakiem na samym CD ;-)

  • 10. Data: 2005-06-27 16:22:51
    Od: ila <o...@p...net>

    witek wrote:

    > Weź papierek, że oświadcza że posiada licencje do instalowanych przez
    > ciebie programów i wymień te programy, które instalujesz.

    No i notaryzowane zaswiadczenie o bierzmowaniu od ksiedza proboszcza tez
    wez. ;-)

    Czy was pokrecilo?