  • 1. Data: 2006-08-24 08:16:07
    Temat: Swiadek
    Od: "Michal" <M...@i...pl>

    Czy mozna odmowic zeznan jako swiadek?Jezeli nie to czy mozna sadzie
    powiedziec ze nie chce sie zeznawac jak swiadek gdyz mozna siebie obciazyc
    ?Chodzi o sprawe innych osob prawie obcych dla swiadka ktore sie pobily czy
    okradly (nie wiadomo dokadnie) i teraz sie sadza ale gdyby osoba oktora
    mi chodzi zeznawala jako swiadek mogla by sie obciazyc np tym ze pracowala
    na czarno .Czy mozna porostu powiedziec do sadu ogolnie ze nie chce sie
    zeznawac gdyz mozna sie obciazyc i sad moze to uznac ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-24 08:25:48
    Temat: Re: Swiadek
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Art. 183. § 1. (86) Swiadek moze uchylic sie od odpowiedzi na pytanie,
    jezeli udzielenie odpowiedzi mogloby narazic jego lub osobe dla niego
    najblizsza na odpowiedzialnosc za przestepstwo lub przestepstwo skarbowe.

    § 2. Swiadek moze zadac, aby przesluchano go na rozprawie z wylaczeniem
    jawnosci, jezeli tresc zeznan moglaby narazic na hanbe jego lub osobe dla
    niego najblizsza.

    mozesz odmowic tylko gdy przestepsto lub przestepstwo skarbowe

  • 3. Data: 2006-08-24 21:31:15
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lookasik <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > niego najblizsza.
    >

    > mozesz odmowic tylko gdy przestepsto lub przestepstwo skarbowe

    Nie odmówić sładania zeznań, tylko uchylić się od odpowiedzi na konkretne pytanie.