    From: "yarroll" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Subsydiarny akt oskarzenia
    Date: Tue, 6 Jan 2009 19:16:53 +0100

    Witam!

    Złożyłem w prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Prokurator
    odmówił wszczęcia śledztwa. Dlatego złożyłem zażalenie do sądu. Sąd nakazał
    prokuraturze wszcząć śledztwo.
    Od razu widać różnicę między ubekami w prokuraturze a młodymi asesorami w
    sądzie... jednak się w Polsce trochę zmienia.
    Sprawa jest mocna dowodowo i dość prosta. Dowodem są dokumenty, wszystkie są
    już w aktach sprawy. Wystarczy usiąść i napisać akt oskarżenia. Tak że
    udział prokuratora jest tu czysto pro forma, wiadomo że nie on będzie
    produkował się w sądzie tylko ja (oskarżyciel posiłkowy)

    Ale śledztwo toczy się już 5 miesięcy (a od pierwszego zawiadomienia prawie
    rok) i widać, że prokuratura je prowadzi tak, żeby nic z niego nie wyszło.
    Stara się też je przewlekać.
    Pytanie, co mam robić? Liczę się z tym że stanie się jedno z dwóch:
    1) albo prokuratura skieruje do sądu akt oskarżenia z jakimś jednym banalnym
    artykułem kk, więc sprawcy się łatwo wywiną albo
    2) wogóle nic nie skieruje tylko umorzy licząc, że nikt tego nie zaskarży
    albo zaskarży, ale błędnie.

    Słyszałem o subsydiarnym akcie oskarżenia, podobno go składam w przypadku
    (2). A czy też w przypadku (1)? Kiedy nie będę zadowolony z postawionych
    sprawcom zarzutów? I chcąc je uzupełnić?
    A może mogę go złożyć wogóle nie czekając na wyniki śledztwa prokuratury?

    Pozdrawiam, Y.