  • 1. Data: 2008-03-07 10:38:29
    Temat: Stawiennictwo obowiązkowe
    Od: m...@g...com

    Witam,
    moja żona dostała wezwanie jako świadek. Chodzi o proces o
    odszkodowanie, który założyła firma mojej żony firmie transportowej.
    Żona była zamieszana w "sprawę", ponieważ zlecała ten transport.
    Odbyło się już kilka rozpraw i teraz ma odbyć się kolejna. Problem
    jest tego typu, że żona przebywa na urlopie wychowawczym z małym
    dzieckiem, a rozprawa ma się odbyć 150km od miejsca zamieszkania.
    Probowałem googlować, żeby samodzielnie znaleźć odpowiedź na to
    pytanie, ale wątki które znalazłem dotyczą spraw karnych i raczej
    stron procesu a nie świadka.
    Czy jest jakaś możliwość aby matka karmiąca dziecko nie musiała być na
    takiej rozprawie tylko złozyć zeznania "gdzieś" bliżej swojego miejsca
    zamieszkania? A jeżeli musi jechać, to jak wygląda sprawa kosztów
    transportu - czy jest to 2 klasa PKP, czy zwracają np. za dojazd
    autem? Z innych wątków w googlach wynika, że jak będzie unikać
    stawienia się to wtedy ją zawiozą, ale w obrączkach :) i powrót na
    własny koszt :).
    Z góry dziękuje za pomoc...
    Pozdrawiam
    Maciej Ciesielski

  • 2. Data: 2008-03-07 11:23:18
    Temat: Re: Stawiennictwo obowiązkowe
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@g...com pisze:

    > Czy jest jakaś możliwość aby matka karmiąca dziecko nie musiała być na
    > takiej rozprawie tylko złozyć zeznania "gdzieś" bliżej swojego miejsca
    > zamieszkania?

    Jest również przesłuchanie w drodze pomocy prawnej przez inny sąd w
    postępowaniu cywilnym (art. 235 kpc).

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-07 11:27:27
    Od: Oyer <o...@g...pl>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > autem? Z innych wątków w googlach wynika, że jak będzie unikać
    > stawienia się to wtedy ją zawiozą, ale w obrączkach :) i powrót na

    zwróć się z tym pytaniem do jednej lub kilku (nie wiadomo, która szybciej
    odpowie) pradni prawnych.
    Te poradnie prawne udzielają bezpłatnych porad prawnych. Odpowiedź
    uzyskujesz pisemnie. Najlepiej wyślij zapytanie jeszcze dziś.

    a tu masz ich adresy:
    http://www.fupp.org.pl/index.php?id=poradnie_polska

    mam nadzieję, że pomogłem
    Oyer

  • 4. Data: 2008-03-10 11:31:46
    Od: m...@g...com

    Witam,
    dziękuje bardzo za namiary, dzisiaj żona będzie dzwonić i wyjaśniać
    (art. 235 kpc daje możliwość zmiany miejsca ze względu na poważne
    niedogodności lub niewspółmierność kosztów w stosunku do przedmiotu
    sporu). Opiszę później, jak problem udało sie rozwiązać.
    Pozdrawiam
    maciejc