  • Data: 2008-06-18 23:25:15
    Temat: Sprzedaż technologii 'militarnej'
    Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Powiedzmy, że wynalazłem nowy typ zapalnika, który chciałbym sprzedać.
    Tak właściwie nie jest to zapalnik a urządzenie, które w pewnych
    okolicznościach podaje napięcie na wyjściu a tam dopiero można
    podłączyć zapalnik.
    Teraz chcialbym sprzedać to urządzenie np. firmie w USA.

    Moje pytania to:

    1. Czy takie urządzenie można w ogóle zakwalifikować jako bron/
    cokolwiek innego czym obrót jest ograniczony poprzez prawa o handlu
    bronią?
    2. Czy przed zaproponowaniem kupna technologii np. CIA mam jakiś
    obowiązek poinformowania o tym zamiarze jakies instytucje?
    (prawdopodobnie nie, ale 30lat temu pewnie tak)
    3. Czy jeśli urządzenie nie kwalifikuje się jako bron/podobne to można
    dostać potwierdzenie tego na papierze?

    Aha, uprzedzając pytania: to nie jest nowy, lepszy zapalnik do IED
    który chce sprzedać Arabom :)

    dziekuje za pomoc,
    RD