  • 1. Data: 2008-10-02 12:47:48
    Temat: Sprzedaż a wydanie towaru
    Od: "g0smo" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Często dochodzi do sytuacji w której fakturuje się towar po jego faktycznym
    wydaniu wcześniej, ale są też sytuacje, że towar wydaje się po wystawieniu
    faktury. Służy często do tego faktura pro-forma. Ja natomiast chcę zrobić
    tak, że towar będzie wysłany z innej części kraju a klienta nie chcę już
    ciągać po fakturę do siedziby. Dlatego mam pytanie, czy mogę wystawić towar
    z datą sprzedaży późniejszą niż data wystawienia? Czy mogę wystawić z datą
    dzisiejszą sprzedaży i zaznaczyć w dokumencie, że towar zostanie dostarczony
    w określonym czasie?

  • 2. Data: 2008-10-02 13:28:31
    Temat: Re: Sprzedaż a wydanie towaru
    Od: "g0smo" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "g0smo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawienia? Czy mogę wystawić z datą dzisiejszą sprzedaży i zaznaczyć
    > w dokumencie, że towar zostanie dostarczony w określonym czasie?

    Aha, i jeszcze jedno, jaki jest ewentualny termin wystawienia dokumentu
    magazynowego (dokumentu wydania towaru) od daty wystawienia faktury. Jeśli
    to oczywiście możliwe. Czyli np. wystawiam fakturę sprzedaży teraz i mu
    wręczam, a WZ na towar dostanie od innego oddziału tego samego podmiotu z
    datą późniejszą.

  • 3. Data: 2008-10-03 18:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2008, g0smo wrote:

> [...]
    > dzisiejszą sprzedaży i zaznaczyć w dokumencie, że towar zostanie dostarczony

    NTG
    Idź na właściwą grupę, .prawo.podatki
    Przepisy niestety czegoś takiego nie przewidują, CHYBA że wcześniej
    zostały przyjęte pieniadze i wystawia się f-rę VAT na przedpłatę
    (oczywiście przychód będzie z dniem wydania towaru, ale obrót
    z dniem przyjęcia zaliczki).
    Faktura ma dokumentować zdarzenie (a nie jego zamiar) :(

    pzdr, Gotfryd