eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzeczność ustawy o zawodzie lekarza z ustawą o działalności gospodarczej czy nieudolna interpretacja › Sprzeczność ustawy o zawodzie lekarza z ustawą o działalności gospodarczej czy nieudolna interpretacja
  • Data: 2007-07-09 21:43:02
    Temat: Sprzeczność ustawy o zawodzie lekarza z ustawą o działalności gospodarczej czy nieudolna interpretacja
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Krótka historia: żona rejestrowała praktykę stomatologiczną. We wpisie do
    ewidencji zapisała również: "Sprzedaż artykułów medycznych i ortopedycznych"
    (PKD 52.32.Z bodajże).
    W izbie lekarskiej odmówiono jej rejestracji z takim wpisem żądając
    wykreślenia powyższego PKD z wpisu do ewidencji.
    Na moje pytanie: "jaki przepis to reguluje?" otrzymałem tekst ustawy
    o zawodzie lekarza, a tam paragraf:

    "Art. 46.

    1. Lekarz nie może sprzedawać środków farmaceutycznych, materiałów
    medycznych, przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczych.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadkach, gdy lekarz doraźnie
    dostarczy pacjentowi środek farmaceutyczny lub materiał medyczny, w związku
    z udzieleniem pomocy w nagłym przypadku.
    "

    No właśnie. Rozumiem, że lekarz nie może, zgodnie z pkt 1 prowadzić
    np. sklepu ze sprzętem ortopedycznym. Jednak, aby mógł doraźnie
    dostarczyć środek farmaceutyczny, powinien mieć we wpisie PKD 52.32.Z.
    Czy tak?

    Radca w izbie lekarskiej powiedziała rozbrajająco, że taki wpis nie może
    być w izbie zarejestrowany, a takiej doraźnej pomocy nikt nie będzie
    kontrolował. Według mojej oceny, poradziła, aby moja żona doraźnie
    łamała prawo ustanowione w ustawie o działalności gospodarczej.

    Problem jest rzecz jasna akademicki, bo kompletnie nam nie zależy na tym
    punkcie. Wpisaliśmy go z żoną na tzw. "wszelki wypadek".
    Proszę grupowiczów o zajęcie stanowiska, kto gorzej interpretuje prawo?

    --
    Mariusz Lotko