    From: a...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzeczne opinie biegłych - jaki wyrok?
    Date: 23 Apr 2007 13:32:05 +0200

    Witam

    Od 6 lat toczy mi się sprawa spadkowa o uznanie testamentu. Niestety jest on
    podważany przez drugą stronę (dziedziczących z ustawy). W sprawie powoływano
    już kilku biegłych grafologów, sam też zlecałem prywatne opinie. W chwili
    następującej mam taką sytuację - biegli wyrokowali czy testament jest prawdziwy.

    1) pierwsza opinia - zlecona przez sąd - stanowisko biegłego że testament jest
    fałszywy - biegły mgr

    2) druga opinia - którą zleciłem prywatnie (biegły jako świadek w sprawie) -
    stanowisko biegłego że testament jest prawdziwy - biegły prof dok hab

    3)trzecia opinia - zlecona przez sąd - stanowisko biegłego że testament jest
    fałszywy - biegły mgr

    4) czwarta opinia - którą zleciłem prywatnie - ekspertyza zespołowa - dwóch
    biegłych (biegli jako świadekowie w sprawie) - stanowisko biegłych że testament
    jest prawdziwy - biegli prof i mgr

    3) piąta opinia - zlecona przez sąd - stanowisko biegłego że testament jest
    prawdziwy - biegły prof, Kierownik katedry U.

    Na chwilę obecną wygląda to tak - 3 opinie biegłych z czego 2 na NIE 1 na TAK.
    Biegli ktorym zlecałem prywatnie przebadanie testamentu wydali kolejne 2
    decyzje na TAK ale traktowani są w sprawie jako świadkowie.
    W sprawie byli też słuchani świadkowie "na okoliczność sporządzenia testamentu"
    i zeznali że wiedzieli od testatorki iż napisała testament na moją korzyść ale
    nie byli świadkami tej czynności.

    Nie wnioskowałem o kolejnych biegłych ze względu na ogromne już (jak na moje
    możliwości) koszty procesu. Jakiego powinienem spodziewać się rozstrzygnięcia?
    Sędziowie prowadzący sprawę zmieniali się czterokrotnie, ostatnia Pani Sędzia
    robi wrażenie jakby już od dawna była przekonana że testament jest podrobiony -
    (dziwne minki, nie przyjmowanie moich wniosków, etc..)- po ostatniej sprawie
    wszedł do niej mecenas strony przeciwnej i nie wychodził kilka minut.

    Jakiego powinienem spodziewać się rozstrzygnięcia?
    Z góry dziękuję za ewentualne opinie jaki może zapaść wyrok.

    Pozdrawiam
    Artur