    From: "KrzysztoF" <k.fojt@usun_to.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spolka cywilna i komornik
    Date: Sun, 21 Dec 2003 20:53:39 +0100

    Witam
    Sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
    Istniala spolka cywilna, powstaly pewne zobowizania.
    W czerwcu tamtego roku jeden ze wspolnikow (Ja:)) wycofal sie z niej
    podpisujac porozumienie na podstawie ktorego pozostaly majatek spolki
    wyliczony na podstawie remantetu zostaje przekazany wspolnikowi, ktory
    chce kontynowac dzialalnosc - On natomiast przejmuje wszytskie
    dotychczasowe dlugi firmy. Jak sie latwo domyslec moj byly wspolnik nie
    splacil
    tych zobowiazan - pojawil sie ktos kto zada pieniedzy rowniez ode mnie.
    Rozumiem ze za zobowiazania spolki odpowiadamy solidarnie, ale czy na
    podsatwie tegoz porozumienia nie moge sie jakos odwolac??
    Wierzyciel uparcie dazy do uzyskania wyroku sadowego i nakazu zaplaty - moje
    proby porozumienia spelzly na niczy - moze wiec jest jakis sposob na
    unikniecie
    egzekucji komorniczej ?

    Pozdrawiam i dziekuje
    KrzysztoF