  • 11. Data: 2019-12-18 13:28:34
    Temat: Re: Śpiewak kontra Ćwiąkalska. Jeśli wątpisz, jesteś z PiS
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.12.2019 o 12:31, m...@g...com pisze:
    > żyd Śpiewak ujawnił kosmiczne przekręty nadzwyczajnej kasty i ta mu nigdy nie
    daruje:)
    > ---
    > Jesli jest tak jak PISzesz to oni szybciutko POjada z torbami do azji skad ich rod
    ;P

    https://www.aferareprywatyzacyjna.pl/kuratorzy-trupo
    w-wygrywaja-w-sadzie/

    [...]

    Reasumując:

    Pani mecenas zgodziła się na objęcie funkcji kuratora mimo, że znała
    wówczas tylko imię, nazwisko i ostatni adres zamieszkania Piekarskiego,
    a zatem - co przyznano wielokrotnie w akcie oskarżenia, zeznaniach
    świadków oraz udzielanych wywiadach - nie znała jego tożsamości. Jako
    profesjonalista miała jednak obowiązek wiedzieć, że kuratora absentis
    nie można powoływać dla osób niezidentyfikowanych (wynikało i wynika to
    jasno z przepisów, orzecznictwa Sądu Najwyższego i poglądów nauki prawa)
    i po prostu odmówić. W polskim systemie prawa nie ma bowiem instytucji
    kuratora dla osób nie znanych co do tożsamości.

    Nie zrobiła tego jednak, a Sąd Okręgowy w Radomiu, wbrew stanowiskom
    innych sądów, mógł ją dzięki temu ustanowić kuratorem nieżyjącego już
    wówczas (od kilku dekad!) spadkobiercy. Co istotne, udzielona jej w ten
    sposób kuratela była jednak dość wąska i obejmowała uprawnienie tylko i
    wyłącznie do działania w toku postępowań administracyjnych dotyczących
    Joteyki 13. Treść postanowienia o udzieleniu kurateli jest bowiem dla
    kuratora wiążąca. Kurator ustanowiony dla określonego postępowania
    administracyjnego (a więc na podstawie art. 184 KRiO w związku z art. 34
    KPA), nie może zatem działać poza jego zakresem i dokonywać czynności
    innych niż procesowe (dokładnie zresztą tak, jak ktoś kto dostał
    pełnomocnictwo do występowania przed sądem nie może na jego podstawie
    kupić samochodu).

    Tymczasem córka ministra Ćwiąkalskiego, działając poza zakresem i bez
    jakiegokolwiek umocowania w przyznanej kurateli, za pośrednictwem swoich
    pełnomocników (mecenasa Porwisza lub pracowników jego kancelarii):
    przejęła nieruchomość od miasta, występowała na zebraniach mieszkańców
    budynku i doprowadziła do podwyższenia czynszów. To wszystko mimo nakazu
    szczególnej staranności wynikających zwłaszcza z zasad wykonywania
    zawodu adwokata. Ćwiąkalska po zdobyciu informacji, że Piekarski nie
    żyje dalej pełniła funkcję kuratora i dopiero drugi z pełnomocników
    rzekomych spadkobierców po roku od odkryciu tego faktu wniósł wniosek o
    zniesienie kurateli."

  • 12. Data: 2019-12-18 13:32:50
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.12.2019 o 19:45, J.F. pisze:
> [...]
    > "Pani mecenas zgodziła się na objęcie funkcji kuratora mimo, że znała
    > wówczas tylko imię, nazwisko i ostatni adres zamieszkania Piekarskiego,
    > a zatem - co przyznano wielokrotnie w akcie oskarżenia, zeznaniach
    > świadków oraz udzielanych wywiadach - nie znała jego tożsamości. "
    >
    > O jaką znajomosc tozsamosci chodzi ?
    > Miala znac osobiscie ?
    >
    > A patrzac dalej ... mec Porwisz ja prosil objecie funkcji kuratora, a
    > pare lat pozniej wnioskowal o zniesienie ?
    > I to w imieniu rzekomych spadkobiercow ... czyzby dobrze wykonywala
    > swoja funkcje, i za bardzo przeszkadzala w przejeciu ?

    ano tak dobrze wykonywała swoją "funkcję", że od razu nasłali
    czyścicieli kamienic, 4 osoby zmarły, niektóre zostały inwalidami, inni
    poszli do poradni zdrowia psychicznego, bo nie mogli wytrzymać nękania :

  • 13. Data: 2019-12-18 13:46:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Piekarskiego, a zatem - co przyznano wielokrotnie w akcie oskarżenia,
    >zeznaniach świadków oraz udzielanych wywiadach - nie znała jego

    Ja sie tu nie znam, ale

> [...]
    >prawa) i po prostu odmówić. W polskim systemie prawa nie ma bowiem
    >instytucji kuratora dla osób nie znanych co do tożsamości.

    ... czy taka nieznana? Wiadomo, ze chodzi o osobe, ktora ma prawo do
    tej kamienicy.
    Znamy nazwisko, imie ... to czego brakuje ?

    >Nie zrobiła tego jednak, a Sąd Okręgowy w Radomiu, wbrew stanowiskom
    >innych sądów, mógł ją dzięki temu ustanowić kuratorem nieżyjącego już
    >wówczas (od kilku dekad!) spadkobiercy.

    Ale, ze nie zyje, to nie bylo wiadomo. Wiec co - sad mial nie
    powolywac kuratora ?

    Gdzies tam mozna wyczytac, ze do "tozsamosci" zabraklo daty urodzenia
    ... wiec skad wiadomo, ze juz dawno powinien umrzec ?
    Ale to i tak tylko domniemanie ...

> [...]

    >swoich pełnomocników (mecenasa Porwisza lub pracowników jego
    >kancelarii): przejęła nieruchomość od miasta, występowała na

    Zebrani nie wiedzieli, ze nie jest mieszkancem ?
    Czy jako przedstawiciel wlasciciela ?

    >budynku i doprowadziła do podwyższenia czynszów. To wszystko mimo
    >nakazu

    Podwyzka to jej sie akurat chwali - w interesie kurowanego :-P

> [...]
    >żyje dalej pełniła funkcję kuratora i dopiero drugi z pełnomocników
    >rzekomych spadkobierców po roku od odkryciu tego faktu wniósł wniosek

    Ale tez nie wiemy, czy wiedziala oficjalnie, czy to tylko domniemanie.

    Tak czy inaczej - urzad mial burdel w papierach.
    Ale co sie dziwic - zabrali, a oddawac nie zamierzali, to po co jakies
    papiery ...

    Trzeba bylo zlozyc dawno temu wniosek o zasiedzenie ... ale prawde
    mowiac, to sad powinien odrzucic, do czasu wyjasnienia czy wlasciciel
    mial szanse upomniec sie o swoje ...

    J.

  • 14. Data: 2019-12-18 15:16:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 13:28, u2 pisze:
> [...]
    > i po prostu odmówić. W polskim systemie prawa nie ma bowiem instytucji
    > kuratora dla osób nie znanych co do tożsamości.

    Jeśli można się tak łatwo wymigać z NIEZNANIA TOŻSAMOŚCI albo wg prawa
    nie ma obowiązku poznania tożsamości to tym gorzej dla takiego prawa i
    ludzi którzy go wykonują. TO JEST MAFIA!

  • 15. Data: 2019-12-18 15:19:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 13:46, J.F. pisze:
    > Ale, ze nie zyje, to nie bylo wiadomo. Wiec co - sad mial nie powolywac
    > kuratora ?

    Co Ty pier...sz? Logika nakazuje powoływać kuratora w imieniu jego
    żyjących spadkobierców.

    Tak trudno jest w Polsce sprawdzić czy ktoś umarł?

    ŻAŁOŚĆ

  • 16. Data: 2019-12-18 15:22:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 13:46, J.F. pisze:
    > Tak czy inaczej - urzad mial burdel w papierach.
    > Ale co sie dziwic - zabrali, a oddawac nie zamierzali, to po co jakies
    > papiery ...

    A sąd jest od czego? Od przekładania papierków?
    Jak nazwać taki wymiar sprawiedliwości?
    Skrajna niekompetencja raczej mało prawdopodobna. W końcu to
    wykształceni prawnicy ;-) Stawiałbym na działanie w grupie przestępczej
    o charakterze mafijnym

  • 17. Data: 2019-12-18 15:22:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.12.2019 o 13:46, J.F. pisze:
> [...]
    > kamienicy.
    > Znamy nazwisko, imie ... to czego brakuje ?

    Podsumujmy więc podstawowe fakty:

    - Kamienica na Joteyki była wybudowana prawie w całości po wojnie z
    publicznych środków. Piękna kamienica na Starej Ochocie stanowiła
    pokaźny majątek. Krakowska kancelaria reprezentowała połowę rzekomych
    spadkobierców nieruchomości. W Warszawie jednak, żeby zreprywatyzować
    kamienicę, trzeba było reprezentować wszystkich spadkobierców. Krakowski
    adwokat mecenas Porwisz potrzebował drugiej połowy, której przedwojennym
    właścicielem był niejaki Aleksander Piekarski. W tym celu poprosił córkę
    ówczesnego ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ćwiąkalskiego o pełnienie
    funkcji kuratora osoby nieznanej z miejsca pobytu. Bogumiła Górnikowska
    zgodziła się na objęcie tej funkcji. Znała tylko jego imię i nazwisko i
    stary adres zamieszkania, a nie znała jego daty urodzin. Wynika to z
    samym zeznań oskarżonej, zeznań Zbigniewa Ćwiąkalskiego i wynajętego
    później archiwisty, który ustalił, że Piekarski nie żyje w trzy
    miesiące, co nie udało się pani mecenas wcześniej, przez ponad dwa lata.
    W świetle orzecznictwa Sądu Najwyższego Bogumiła Górnikowska-Ćwiąkalska
    nie znała tożsamości Aleksandra Piekarskiego. Jak zeznał archiwista
    samych Aleksandrów Piekarskich w Warszawie mogło być stu.

    [...]

  • 18. Data: 2019-12-18 15:41:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    [...]
    >Podsumujmy więc podstawowe fakty:

    >- Kamienica na Joteyki była wybudowana prawie w całości po wojnie z

    Owszem, ale czy to pani mecenas wina, czy urzedow, ktore maja burdel w
    papierach ?

> [...]
    >mecenas Porwisz potrzebował drugiej połowy, której przedwojennym
    >właścicielem był niejaki Aleksander Piekarski.

    A wiec mamy nieobecnego wlasciciela ... i ja bym rzekl, ze okreslonego
    co do tozsamosci.

> [...]
    > funkcji. Znała tylko jego imię i nazwisko i stary adres
    > zamieszkania, a nie znała jego daty urodzin.

    To skad wiadomo, ze zmarl, czy ze mialby juz 120 lat ?

    A nawet jesli mialby ... skad wiadomo, ze nie ma spadkobiercow, ktorym
    kamienica sie nalezy ?

> [...]
    >wynajętego później archiwisty, który ustalił, że Piekarski nie żyje w
    >trzy miesiące, co nie udało się pani mecenas wcześniej, przez ponad

    a miala go szukac czy kurowac ?

    >W świetle orzecznictwa Sądu Najwyższego Bogumiła
    >Górnikowska-Ćwiąkalska nie znała tożsamości Aleksandra Piekarskiego.
    >Jak zeznał archiwista samych Aleksandrów Piekarskich w Warszawie
    >mogło być stu.

    a jednak nie mial problemow ze znalezieniem.

    P.S. Przetrwaly jakies papiery w Warszawie, czy Niemcy wszystko
    spalili w 44 ?

    J.

  • 19. Data: 2019-12-18 15:46:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Co Ty pier...sz? Logika nakazuje powoływać kuratora w imieniu jego
    >żyjących spadkobierców.

    No wlasnie, wiec czego sie Spiewak czepia ?

    >Tak trudno jest w Polsce sprawdzić czy ktoś umarł?
    >ŻAŁOŚĆ

    Biorac pod uwage, ze mogli go Niemcy zamordowac, albo Rosjanie, albo
    Ukraincy,
    albo pod jakąs bomba zginal,
    ze mogly sie akta spalic, ze mogl wyjechac do innego kraju,
    albo zostawic sobie falszywa tozsamosc z okupacji
    - to owszem - trudno.

    J.

  • 20. Data: 2019-12-18 15:54:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.12.2019 o 15:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No wlasnie, wiec czego sie Spiewak czepia ?

    ano, trzeba go ukrócić, małego żydka ?

> [...]
    > albo pod jakąs bomba zginal,
    > ze mogly sie akta spalic, ze mogl wyjechac do innego kraju,
    > albo zostawic sobie falszywa tozsamosc z okupacji

    no wiesz prawo sobie, nadzwyczajna kasta sobie:))))))))))))