  • Data: 2006-10-18 13:45:25
    Temat: Spadek i rodzina gdzieś daleko
    Od: "Aneczka" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Pytam hipotetycznie gdyż na razie taki problem nie wystąpił (ale w
    przyszłości zapewne tak) ;)

    Babcia mojego partnera jest już dość stara i jak wiadomo z takimi
    ludźmi różnie bywa (oczywiście życzę jej jak najlepiej jednak
    wole zawczasu się przygotować). Ma na własność bardzo duże
    mieszkanie - hipotekę przepisała już na moją drugą połowę (więc
    chyba nie ma z tym problemu - to mieszkanie po jej zgonie jest jego).
    Ale ma też ogromną działkę mieszkalną - bardzo dobrze
    umiejscowioną co do której (nie owijając w bawełnę) mam już
    dość konkretne plany.
    Problem jest z jego rodzicami którzy raczej chyba za nami nie
    przepadają i mała szansa żeby dobrowolnie nam ją oddali - teraz
    pytanie: czy taką działkę można podzielić (jest ona na tyle duża
    że spokojnie da się na niej dwa domy wybudować - oni nie zamierzają
    nic stawiać - ma się marnować w takim stanie jak jest teraz).
    Drugi problem (wydaje mi się troche trudniejszy i ważniejszy) - na
    jakimś zdjęciu na tejże działce babcia stoi z jakimiś ludźmi - to
    są ponąć dzieci siostry babci którzy urodzili się i mieszkają w
    USA - czy oni mają jakieś prawa do tej działki?