    From: "Boch" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek - 2-gi raz
    Date: Wed, 14 Jan 2009 10:03:44 +0100

    Przepraszam , że może zaśmiecam grupę tym samym pytaniem - problemem , ale
    nie wiem czy jest to niezrozumiałe , czy też może nie było odpowiedzi ,
    przez to że był weekend i mój post gdzieś zapodział się wśród innych
    postów weekendowych . Tak więc powtórzę .

    ... Witam
    Spróbuje to opisać jak najwyraźniej się da , bo to trochę zawiła historia
    .
    Było sobie małżeństwo X i Y (X - Kobieta , Y- mężczyzna), był to jak
    najbardziej formalny związek . Kobieta X za nim poślubiła Y miała już
    dziecko X0 .
    Po slubie XiY otrzymali po ojcach X gospodarstwo rolne . Po
    kilkudziesięciu latach wspólnego małżeństwa najpierw umarł Y później X i
    został tylko X0 czyli pasierb Y , który notabene też niedawno umarł .
    Przez te wszystkie lata z swojego zaniedbania nikt podobno nie przepisał
    tego gospodarstwa na siebie i ziemia figuruje jeszcze na rodziców X .
    Ojce pani X mieli troje dzieci wraz z X - prościej mówiąc X miała jeszcze
    dwoje rodzeństwa , gdzie wyemigrowała do pracy i sama X została na
    gospodarce którą zarządzała z Y . Natomiast Y miał 5 rodzeństwa - tak jak
    pisałem wcześniej przez swoje małżeństwo nie mieli swoich dzieci tylko
    pasierba XO.
    Od strony X oboje z rodzeństwa umarło , ale tylko jedna siostra
    pozostawiła córkę mieszkającą gdzieś w polsce , natomiast Y ma jeszcze
    wszystkich zyjących braci i sióstr .
    po śmierci Y i X nikt z rodziny nic się nie odzywał i pozwalał mieszkać XO
    na tej gospodarce , ale teraz i on umarł .
    Tak więc do kogo będzie teraz należał majątek po rodzinie X .
    W skrócie od strony X została tylko siostrzenica do X a od strony Y
    rodzeństwo .

    Pozdrawiam i czekam na analizę takiego przypadku , kto zostaje formalnie
    spadkobiercą siostrzenica X czy rodzeństwo Y .

    Boch