  • 1. Data: 2005-12-31 09:27:57
    Temat: Śmierć ojca po latach
    Od: "Syn" <m...@p...onet.pl>

    Tytuł tematu chyba nie najlepszy jak i cała sprawa. Ale po krótce wygląda to
    tak w 1982 moi rodzice rozwiedli się . Ojciec do końca mojej nauki płacił na
    mnie alimenty w 1987 matka moja wykjechała za granicę ,z ojcem natomiast
    widziałem sie później parokrotnie , ostatni raz chyba w 1990 r. Przez przypadek
    w tym roku dokładnie jakieś dwa tygodnie temu dowiedziałem sie ze ojciec
    prawdopodobnie powtórnie sie ożenił. Dowiedziałem sie też co było dla mnie dość
    nieswoje że w roku 1998 zmarł. Nikt mnie o tym fakcie nie powiadomił. Mam
    pytanie czy należy mi sie z tej racji jakikolwiek zasiłek pogrzebowy czy np
    spadek po ojcu? Czy poprostu nie mam prawa do niczego . za pomoc lub cenne
    wskazówki serdecznie dziękuję.

  • 2. Data: 2005-12-31 12:47:56
    Temat: Re: Śmierć ojca po latach
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Syn" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    np
    > spadek po ojcu? Czy poprostu nie mam prawa do niczego . za pomoc lub cenne

    Zasiłek pogrzebowy jest na pokrycie kosztów pochówku dla osoby, która
    przedstawi rachunki związane z pogrzebem.
    Jedynie z prywatnego ubezpieczenia na życie np. w PZU należałoby się,
    gdyby okres od śmieci nie przekroczył 3 lat.
    Odnośnie spadku nie wypowiadam się, bo nie znam szczegółowych przepisów.