  • 181. Data: 2013-06-25 15:21:03
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2013, Budzik wrote:

    > Wychodzi na to, ze zakrecona butelka moze przeszkadzac a moze byc ok.
    > Odkrecona jest zawsze ok.

    OK :D

    pzdr, Gotfryd

  • 182. Data: 2013-06-25 15:34:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 13:45:26 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > 1 śmieciarka to żadna oszczędność. Nie ma różnicy, czy 4 śmieciarki
    >
    > zbiorą 4 tony śmieci nieposortowanych, czy 4 śmieciarki zbiorą 4 tony
    >
    > śmieci posortowanych.

    Dokładnie tak. Dodatkowo myśle za za odbiór posortowanych firmy będa mniej płacić na
    wysypiskach albo wręcz odwrotnie, będą stłuczkę szklana, plastyk i makulaturę
    sprzedawać co zmniejszy iim koszty co znowu spowoduje niższe ceny w kolejnych
    przetargach

  • 183. Data: 2013-06-25 16:17:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > 1 śmieciarka to żadna oszczędność. Nie ma różnicy, czy 4 śmieciarki
    > zbiorą 4 tony śmieci nieposortowanych, czy 4 śmieciarki zbiorą 4 tony
    > śmieci posortowanych.

    jest roznica czy 4 smieciarki musze jechac 4 razy, raz po papier, raz po
    plastik raz po szklo i raz po cos jeszcze, czy tez pojada raz po wszystko.
    Odzielenie tego na miejscu jest tansze. Przynajmniej w duzych
    metropoliach. W malych miejscowosciach juz niekoniecznie.

    > Natomiast jest różnica, czy ten papier będziemy oddzielać od gówna i
    > rzygowin, czy nie.

    a to tak
    ja nie mowie o rzeczy nadajacych sie do recyklingu do odpakow
    organicznych. Ja mowie o sortowaniu recyklingu na wszystkie mozliwe frakcje.

    Kosze powinny byc dwa. recykling i nierecykling. Reszte robi sie w
    sortowniach.

  • 184. Data: 2013-06-25 16:20:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Dokładnie tak.

    dokladnie nie.

    idz cztery razy do sklepu i przynosc, raz pieczywo, raz mieso, raz
    nabial i raz rzeczy niejedzeniowe.

    Szczegolnie jesli trasa zajmuje ci 8 godzin.

    A zrob to raz, przynies wszystko i porozkladaj w domu.

    Ciagle ci wszystko jedno?

  • 185. Data: 2013-06-25 16:29:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 16:20:24 UTC+2 użytkownik witek napisał:
> [...]
    > nabial i raz rzeczy niejedzeniowe.
    > Szczegolnie jesli trasa zajmuje ci 8 godzin.
    > A zrob to raz, przynies wszystko i porozkladaj w domu.

    Przyjmijmy ze mam reklamówke w którą wejdzie jednorazowo 1kg(smieciarka)
    I teraz róbmy zakupy.
    Nieważne czy idę najpierw po mięso potem po pieczywo a jesszcze potem po nabiał a na
    końcu rzeczy niejedzeniowe. Musze iść 4 reazy.
    Co z tego że w sklepie będzie to wszystko w jednym koszyku skoro ja i tak więcej jak
    1kg jednorazowo nie zabiorę.
    Śmieci miasto wyprodukuje przyjmijmy 100ton smieci tygodniowo a śmieciarka zabiera 1
    tonę. Dla smieciarki bez znaczenia czy zrobi 100 kursów po niesort czy 4*25kursów po
    sort.

  • 186. Data: 2013-06-25 16:33:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-25 16:17, witek wrote:
    > [...] Ja mowie o sortowaniu recyklingu na wszystkie mozliwe
    > frakcje.
    >
    > Kosze powinny byc dwa. recykling i nierecykling. Reszte robi sie w
    > sortowniach.

    Dokładnie.

    Powiedzmy, że wydzielenie flaszek ma jeszcze jakąś wartość dodaną bo
    (chyba) słabo się je sortuje maszynowo.

    No i teraz - jednak będę się upierał - problem (związany z sortowaniem)
    nie jest w ustawie jako takiej, tylko w mniej lub bardziej debilnych
    decyzjach naszych wybrańców.

    Piotrek

  • 187. Data: 2013-06-25 18:39:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przyjmijmy 100ton smieci tygodniowo a śmieciarka zabiera 1 tonę. Dla
    > smieciarki bez znaczenia czy zrobi 100 kursów po niesort czy

    Z dokładnoscia do różnicy w przejechanych km ale podejrzewam, ze to jest
    pomijalna wartosc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 188. Data: 2013-06-25 18:49:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 18:39:56 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Z dokładnoscia do różnicy w przejechanych km ale podejrzewam, ze to jest
    >
    > pomijalna wartosc.

    Kwestia logistyki/rozplanowania tras dla śmieciarek
    Różnice pomijalne.

  • 189. Data: 2013-06-25 19:07:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

> [...]
    1 tonę. Dla smieciarki bez znaczenia czy zrobi 100 kursów po niesort czy 4*25kursów

    A przyjmij, ze masz reklamowke 10 kg.

    Zeby smieciara wracala napelnione i nie robila pustych przebiegow musi
    zwiedzic calkiem rozlegly teren. W to samo miejsce musisz wjechac co
    najmniej 4 roznymi rodzajami smieciarek.
    To juz samo przez sie nie opłaca.

    Wez pogooglaj troche w internecie pod haslem single stream recycling.

    Dyskutujemy nad czyms co juz dawno zostalo nie tyle przedyskutowane co
    sprawdzone w praktyce, Sortowanie smieci nadajacych sie do recyklingu w
    sortowni w przypadku duzych miast jest po prostu tansze. Cokolwiek bys
    nie wymyslil i jakichkolwiek argumentow nie uzyl rzeczwistosci tym nie
    zmienisz.

  • 190. Data: 2013-06-25 19:15:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Dokładnie.

    ale dlaczego u nas znowu odkrywa sie ameryke po raz kolejny?

    > Powiedzmy, że wydzielenie flaszek ma jeszcze jakąś wartość dodaną bo
    > (chyba) słabo się je sortuje maszynowo.

    to sie robi bardzo prostu.
    tak jak makulatura znika "sama" ze smietnikow, tak samo szklo by
    znikalo, gdyby ktos chcial zaoferowac chocby 1 gr za butelke czy tez
    kg stluczki butelkowej.

    > No i teraz - jednak będę się upierał - problem (związany z sortowaniem)
    > nie jest w ustawie jako takiej, tylko w mniej lub bardziej debilnych
    > decyzjach naszych wybrańców.

    troche tu i troche tu.
    raz ze w ustawie zapisano, ze frakcje maja byc takie i takie i nie
    zapisano, ze mieszkancy maja miec jeden pojemnik na recykling.

    W efekcie kazda gmina wymysla cuda nieskonczone, co im do glowy przyjdzie.
    Chyba nie zakladasz, ze w gminie wymyslajacej przepisy jest ktokolwiek
    majacy jakiekolwiek pojecie o sortowaniu smieci.
    Z drugiej strony firmy nie maja wyjscia tylko powielaja gluppty gminy
    zapisane w warunkach przetargu. A potem widziesz co widzisz. Wszystkie
    precyzyjnie posortowane smieci laduja w jednej smieciarce, bo
    posortowanie tego jeszcze raz w sortowni wychodzi taniej niz zwozenie
    tego 4 razy 4 roznymi smieciarkami.