  • 171. Data: 2013-06-25 10:40:10
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 09:39:28 +0200, Maruda napisał(a):

> [...]
    owa-nakretka-czyli-edukacyjna-pulapka>
    > Nie traktujmy każdych wypocin zamieszczonych w internecie jako prawdy
    > absolutnej i objawionej.

    "Żeby nie pisać - wyguglałem"

    Temat znam o tyle, że jakieś kilka lat temu rozmawiałem o tym
    z człowiekiem odpowiedzialnym za takie rzeczy w pewnym MZK.

    Rachunek prosty - im lepiej posortowane śmieci przez mieszkańców, tym
    mniejsze koszty sortowania w zakładzie, im większa kubatura odpadów,
    tym większe koszty transportu itd. To ostatnie dotyczy zgniatania
    różnych rzeczy.

    > Wspomniany tam perforator jest najtańszym i
    > najbardziej oczywistym rozwiązaniem.

    Oczywistym jest, ale wtedy gdy rozmawiałem to właśnie psioczył okrutnie
    na zakrętki, jeśli dobrze pamiętam, to nawet coś wspominał o zjawiskach
    wymienionych w podlinkowanym artykule. Dlatego go wrzuciłem.

    > ... a wszystko, co napiszą ekoszołomy, to ja najchętniej ekologicznie
    > olałbym ciepłym strumieniem i posłał w kanał.

    Czyli też jesteś ideologiem, całkiem jak ekooszołomy.
    Słowo-klucz: "wszystko".

    Z nimi jest taki problem, że czasami zdarza się im mieć rację, tylko
    niełatwo jest te rodzynki wygrzebać. Nawet jeśli założyć, że większość
    ich akcji jest inspirowana przez jakiś biznes - to jednak zdarza się im
    ogłaszać rzeczy sensowne. Ale w tej sprawie akurat to są mało znaczące
    niuanse.

  • 172. Data: 2013-06-25 11:37:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-06-25 10:40, mlodz pisze:

    > Rachunek prosty - im lepiej posortowane śmieci przez mieszkańców, tym
    > mniejsze koszty sortowania w zakładzie, im większa kubatura odpadów,

    Nie tak.
    Pytanie: Czy bardziej opłaca się zatrudniać do sortowania (w skali
    kraju) miliony niefachowców (w tym profesorów filozofii), czy kilkaset
    specjalistycznych maszyn? Albo w skali gminy (np. W-wa Centrum) -
    kilkaset tys. ludzi, czy jedną maszynę?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 173. Data: 2013-06-25 11:53:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-25 11:37, sqlwiel pisze:

> [...]
    > kraju) miliony niefachowców (w tym profesorów filozofii), czy kilkaset
    > specjalistycznych maszyn? Albo w skali gminy (np. W-wa Centrum) -

    No i co Ci wyszło? Zapłacić milion za maszynę, czy zapłacić 0 za pracę
    miliona osób?
    :)

    --
    Liwiusz

  • 174. Data: 2013-06-25 11:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jun 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tego, ze ta zakretka przeszkadza w procesie badz to recyclingu gdzie nie da
    > sie jej zgniesc odpowiednio (bardziej niz rekami)

    Nawet nie próbuję zgnieść rękoma. Pisałem ;)

    > badz przeszkadza
    > w składowaniu w masie smieci gdzie równiez zostałaby o wiele bardziej
    > zgnieciona.

    "wiele bardziej" niż zgnieciona nogami przez cyklistę?
    Bardzo wiele?
    Toć ja mniej więcej wiem ile wytrzymuje PET, ale on w końcu
    jednak pęka i wyzionie tę resztkę powietrza ;)

    Niemniej argument przyjmuję, prosząc o wskazanie tego "procesu"
    któremu zależy na upchnięciu PETa aż tak - bo na etapie pierwszego
    przewozu raczej to nie następuje (ewentualnie, jeśli ma miejse
    obróbka ze wspomaganiem mechanicznym, to i przekłucie/nacięcie
    nie powinno stanowić problemu)

    pzdr, Gotfryd

  • 175. Data: 2013-06-25 12:45:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-23 23:21, Użytkownik witek napisał:

    > bo wysyla tylko jedna deklaracje jak spoldzielnia.
    > Chyba, ze sie podzieli na dwie.

    Po namyśle mam jednak wątpliwości, dlaczego ma być tylko jedna
    deklaracja na spółdzielnię ? Są spółdzielnie z jednym czy dwoma
    blokami a są i takie co mają ich setkę lub kilka setek.
    Ustawodawca nakłada na spółdzielnię obowiązek wspólnej deklaracji
    dla wszystkich lokali ?

    Pozdrawiam

  • 176. Data: 2013-06-25 13:04:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mlodz wrote:
    > Rachunek prosty - im lepiej posortowane śmieci przez mieszkańców, tym
    > mniejsze koszty sortowania w zakładzie

    Bzdura.

  • 177. Data: 2013-06-25 13:14:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Po namyśle mam jednak wątpliwości, dlaczego ma być tylko jedna
    > deklaracja na spółdzielnię ?

    bo takie sa przepisy.

    Są spółdzielnie z jednym czy dwoma
    > blokami a są i takie co mają ich setkę lub kilka setek.
    > Ustawodawca nakłada na spółdzielnię obowiązek wspólnej deklaracji
    > dla wszystkich lokali ?

    jedna deklaracja na nieruchomosc.
    kwestia czy spoldzielnia posiada jedna nieruchomosc czy kilka.

    jesli ta setka blokow to jedna nieruchomosc, to deklaracja moze byc
    tylko jedna.

    Jeszcze smieszniej jest jak budynek jest na wspolwlasnosc.
    Deklaracja tez idzie jedna. Juz widze jak sie dogaduja.

  • 178. Data: 2013-06-25 13:18:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > No i co Ci wyszło? Zapłacić milion za maszynę, czy zapłacić 0 za pracę
    > miliona osób?
    > :)

    a tobie co wyszlo?

    Zaplacic za smieciare raz, ktora przywiezie wszystkie smieci i je
    posortowac juz tak jak powinno byc

    czy tez jechac 4 razy,a to co przyjedzie dokladnie tak samo trzeba
    przesortowac jak i to co przyjezdza w jednym worze.

    zbierania 4 rodzajow smieci moze sie opłacać w malych miejscowosciach
    gdzie nie ma roboty dla smieciarki na caly tydzien.
    Tam gdzie jest duzy teren i jedna frakcja zajmuje tydzien, kazda
    dodatkowa to wiekszy koszt niz jej sortowanie na sortowni.

  • 179. Data: 2013-06-25 13:45:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-25 13:18, witek pisze:

> [...]
    > Tam gdzie jest duzy teren i jedna frakcja zajmuje tydzien, kazda
    > dodatkowa to wiekszy koszt niz jej sortowanie na sortowni.

    1 śmieciarka to żadna oszczędność. Nie ma różnicy, czy 4 śmieciarki
    zbiorą 4 tony śmieci nieposortowanych, czy 4 śmieciarki zbiorą 4 tony
    śmieci posortowanych.

    Natomiast jest różnica, czy ten papier będziemy oddzielać od gówna i
    rzygowin, czy nie.

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2013-06-25 15:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > przewozu raczej to nie następuje (ewentualnie, jeśli ma miejse
    > obróbka ze wspomaganiem mechanicznym, to i przekłucie/nacięcie

    Przekłucie nie powinno stanowic problemu ale podobno nie wszystkie maszyny
    maja taka funkcję.
    Pisze pdoobno, poniewaz przyznaje, ze zyje w tej swiadomosci od wielu lat,
    jak widac przytoczone linki to potwierdzają, wiec chyba nie ma co dalej
    "sortowac" tematu.
    Wychodzi na to, ze zakrecona butelka moze przeszkadzac a moze byc ok.
    Odkrecona jest zawsze ok.
    Wybór chyba prosty :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji