    From: mlodz <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmieci po nowemu
    Date: Tue, 25 Jun 2013 10:40:10 +0200

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 09:39:28 +0200, Maruda napisał(a):

> [...]
    owa-nakretka-czyli-edukacyjna-pulapka>
    > Nie traktujmy każdych wypocin zamieszczonych w internecie jako prawdy
    > absolutnej i objawionej.

    "Żeby nie pisać - wyguglałem"

    Temat znam o tyle, że jakieś kilka lat temu rozmawiałem o tym
    z człowiekiem odpowiedzialnym za takie rzeczy w pewnym MZK.

    Rachunek prosty - im lepiej posortowane śmieci przez mieszkańców, tym
    mniejsze koszty sortowania w zakładzie, im większa kubatura odpadów,
    tym większe koszty transportu itd. To ostatnie dotyczy zgniatania
    różnych rzeczy.

    > Wspomniany tam perforator jest najtańszym i
    > najbardziej oczywistym rozwiązaniem.

    Oczywistym jest, ale wtedy gdy rozmawiałem to właśnie psioczył okrutnie
    na zakrętki, jeśli dobrze pamiętam, to nawet coś wspominał o zjawiskach
    wymienionych w podlinkowanym artykule. Dlatego go wrzuciłem.

    > ... a wszystko, co napiszą ekoszołomy, to ja najchętniej ekologicznie
    > olałbym ciepłym strumieniem i posłał w kanał.

    Czyli też jesteś ideologiem, całkiem jak ekooszołomy.
    Słowo-klucz: "wszystko".

    Z nimi jest taki problem, że czasami zdarza się im mieć rację, tylko
    niełatwo jest te rodzynki wygrzebać. Nawet jeśli założyć, że większość
    ich akcji jest inspirowana przez jakiś biznes - to jednak zdarza się im
    ogłaszać rzeczy sensowne. Ale w tej sprawie akurat to są mało znaczące
    niuanse.