    From: "AnnW" <a...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Skrócony okres wypowiedzenia - POMOCY!
    Date: Mon, 3 Jun 2002 09:04:06 +0200

    Witam,
    Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Dostałam od pracodawcy pisemko o treści, którą podaję poniżej. Pospieszana
    przez szefa musiałam je podpisać podczas rozmowy, bez uprzedniego
    przejrzenia. Dopiero w domu doczytałam się, że jest w nim mowa o
    miesięcznym okresie wypowiedzenia. Dodam, że po dwóch latach pracy
    wypowiedzenie powinno być trzymiesięczne. Czy podpisując zgodziłam się na
    skrócenie tego okresu? Co można w takim przypadku zrobić, żeby zwolnienie
    przebiegło zgodnie z 3 mies. wypowiedzeniem (obecne warunki finansowe są nie
    do przyjęcia). Czy mam prawo do odwołania, skoro nie dano mi czasu na
    dokładne przeczytanie tekstu?
    Proszę o pomoc bo sprawa jest bardzo pilna.
    pozdrawiam, Ania

    Wypowiedzenie warunków umowy o pracę

    W oparciu o art. 42. W związku z art. 36 K.P. (Dz. U. Nr. 21 z 1998 poz 94)
    z dniem .... wypowiadam panu(pani) warunki umowy o pracę zawartej....., w
    części dot. wynagrodzenia

    Przyczyną wypowiedzenia dotychczasowych warunków umowy o pracę są:
    - zmiany organizacyjne w firmie .....
    Po upływie miesięcznego okresu wypowiedzenia tj. od dnia .... proponuję
    nast. nowe warunki umowy o pracę, tj.
    - wynagrodzenie zasadnicze (o połowę mniejsze niż dotychczas)
    Pozostałe warunki umowy o pracę nie ulegną zmianie

    Jeżeli przed upływem połowy okresu wypow. tj. do dnia..., nie złoży Pani
    oświadczenia o odmowie przyjęcia nowych warunków umowy o pracę, będzie to
    jednoznaczne z wyrażeniem zgody na proponowaną zmianę warunków umowy
    W przyp. odmowy przyjęcia przez Panią zaproponowanych warunków umowy o pracę
    umowa rozwiąże się z upływem okresu wypowiedzenia tj .(za miesiąc)
    Jednocześnie informuję , że w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego
    pisma przysługuje Pani prawo do wniesienia odwołania do Sądu Rejonowego-Sądu
    Pracy w........