  • 11. Data: 2006-08-30 09:42:14
    Temat: Re: Sklep i złe doradztwo
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał

    > Tak na to patrzac to do pisania w Wordzie, wystawiania faktur itp to 100%
    > sprzedawanego nowego sprzetu jest niezgodna, bo do tego wystarczy P200MMX
    > ;)

    Wystarczy zwykly Penitum 90 MHz. :)

    Neko

  • 12. Data: 2006-08-30 09:44:08
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Skąd to wiesz? Znasz dokładnie tą sprawę?

    nie znam dokładnie tej sprawy, mogę jednak domniemać znając dziesiątki
    handlowców, którzy dla osiągnięcia korzyści (np zwiększenia swojej prowizji)
    zrobią prawie wszystko.

  • 13. Data: 2006-08-30 09:47:54
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał

    > nie znam dokładnie tej sprawy, mogę jednak domniemać znając dziesiątki
    > handlowców, którzy dla osiągnięcia korzyści (np zwiększenia swojej
    > prowizji) zrobią prawie wszystko.

    Podobnie jak:

    - prawnicy
    - stomatolodzy
    - ginekolodzy
    - hydraulicy
    - architekci
    - kierowcy
    - kosmonauci.

    Przykro mi, ale Twoja powyzsza argumentacja jest
    po prostu smieszna.

    Neko

  • 14. Data: 2006-08-30 09:50:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > nie znam dokładnie tej sprawy, mogę jednak domniemać znając dziesiątki
    > handlowców, którzy dla osiągnięcia korzyści (np zwiększenia swojej prowizji)
    > zrobią prawie wszystko.

    Ja mogę domniemywać, na podstawie kilkuletniego doswiadczenia w
    usenecie, że niektórzy nie tylko plotą trzy po trzy bez znajomości
    rzeczy ale nawet zrobią wszystko żeby tylko coś głupiego na grupie
    prawnej napisać ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 15. Data: 2006-08-30 10:16:55
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Neko napisał(a):
    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał

    > Wystarczy zwykly Penitum 90 MHz. :)

    Wzialem juz poprawke na to, ze ktos chcialby sobie jednak Windowsa
    zainstalowac, dlatego 200 ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 16. Data: 2006-08-30 10:47:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Masz pojęcie o prawie takie jak ta kobieta o komputerach ale od niej
    > różni Cię to, że chociaż wiesz gdzie zapytać ;)

    Wezcie przestancie wciskac kit koledze, bo tak jak wspomnial Kam, w
    okreslonych przypadkach mozna zastosowac Art. 286 KK (tu §3):

    §1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,
    §2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranych rzeczy.
    §3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2

    A w jakich? Ot, na przyklad wtedy, kiedy sprzedawca wcisnal kit, ze "do prac
    biurowych niezbedna jest karta graficzna za 1500 zl". Sklamal? Sklamal.
    Doprowadzil do niekorzystnego itd?... Doprowadzil. A ze jest to sprawa
    mniejszej wagi, pewnie dostanie grzywne, po ktorej odechce mu sie
    nieuczciwego traktowania klientow. Inna kwestia jest mozliwosc udowodnienia,
    ze to sprzedawca jest winien sytuacji, a nie klient (ktory wpadl w szal
    zakupow i po powrocie do domu zorientowal sie, co kupil). Przydalyby sie
    zeznania swiadkow, chociaz przy udowodnieniu braku wiedzy kupujacej ciezko
    byloby dowiesc, ze nalegala na zakup np. najnowszego GeForce GT :-) A gdyby
    wiedziala co to jest, to do zastosowan biurowych przeciez ta karta sie nie
    nadaje. Tak czy owak - pewnie by jej nie kupila... no i gotowe.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 17. Data: 2006-08-30 11:25:59
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał

    > A w jakich? Ot, na przyklad wtedy, kiedy sprzedawca wcisnal kit, ze "do
    > prac biurowych niezbedna jest karta graficzna za 1500 zl". Sklamal?
    > Sklamal.

    Problem polega na tym, ze my nie wiemy, czy sprzedawca sklamal.
    Znamy tylko wersje od jednej strony. Poza tym jak niby ma to kupujacy
    udowodnic, skoro kupowal sam? Zapisac sobie dane klientow
    przed zakupem? Zwykle w sklepach komputerowych pracuje
    kilka osob-kumpli. Nawet jesli sprzedawca oszukal, to i tak kumple
    pojda w zaparte i powiedza, ze "kobieta chciala".

    Inaczej mowiac, rownie dobrze zamiast operowac paragrafami,
    mozna rozpoczac w ten sposob: "za siedmioma gorami, za siedmioma
    lasami..." ;)

    Neko

  • 18. Data: 2006-08-30 11:46:27
    Od: stern <s...@0...pl>

    Tiger napisał(a):

    > A w jakich? Ot, na przyklad wtedy, kiedy sprzedawca wcisnal kit, ze "do prac
    > biurowych niezbedna jest karta graficzna za 1500 zl". Sklamal? Sklamal.

    buahahahahaha
    uwielbiam te wasze interpretacje art. 286 kk.
    proponuje zlozyc zawiadomienie o popelnieniu przestępstwa, potem się
    pośmiejemy jak będziesz prosił o wzór zażalenia.

    > Doprowadzil do niekorzystnego itd?... Doprowadzil.

    ooo, naprawdę?
    pani nie dostała tego co zamawiała?
    karta graficzna nie ta?

    > A ze jest to sprawa
    > mniejszej wagi, pewnie dostanie grzywne, po ktorej odechce mu sie
    > nieuczciwego traktowania klientow.

    na którym jesteś roku?

    > A gdyby
    > wiedziala co to jest, to do zastosowan biurowych przeciez ta karta sie nie
    > nadaje. Tak czy owak - pewnie by jej nie kupila... no i gotowe.

    hmmm, jak się nazywa ten zawód co potrzebny mu wydajny sprzęt i pracuje
    w biurze?
    grafik? :D

    Tiger, masz talent do rozbawiania ludzi. naprawdę

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 19. Data: 2006-08-30 12:09:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    stern napisał(a):
    > buahahahahaha
    > uwielbiam te wasze interpretacje art. 286 kk.

    a co Ci się w nich nie podoba?
    przy założeniu ;) że pierwotna relacja odpowiada prawdzie i da się
    udowodnić

    > proponuje zlozyc zawiadomienie o popelnieniu przestępstwa, potem się
    > pośmiejemy jak będziesz prosił o wzór zażalenia.

    pewnie wiesz że akurat to niczego nie dowodzi...

    KG

  • 20. Data: 2006-08-30 12:56:18
    Od: stern <s...@0...pl>

    kam napisał(a):

    > a co Ci się w nich nie podoba?
    > przy założeniu ;) że pierwotna relacja odpowiada prawdzie i da się
    > udowodnić

    nie mówiłem do Ciebie :P.
    1. na czym polega oszustwo, gdy kobieta idzie do sklepu i coś kupuje?
    Dostaje towar, jaki zapłaciła, prawda?
    2. nie ulega wątpliwości, że karta za 1.500 zł (zakładam, że to cena w
    sklepie) działa lepiej niż zintegrowana na płycie), a zatem pani
    zapłaciła za lepszą jakość.
    3. to, że pani bez sensu wydaje pieniądze nie jest znamieniem
    przestępstwa. Radio jest pełne reklam. W X komputer za 1999 zł. Skoro
    pani wydaje kwotę w granicach 3.000 zł i nie wydaje się jej to dziwne,
    to prokuratura nie ma tu czego szukać.

    Prokuratura nie jest od chronienia ludzi, którzy nie potrafią myśleć
    samodzielnie.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911