  • 1. Data: 2006-08-29 22:28:16
    Temat: sprzet na gwarancji a bankructwo sklepu
    Od: "ZAZIK" <z...@p...onet.pl>

    Witam, mam do szanownych Grupowiczow prosbe o mala porade prawna. Otoz
    oddalem 2 tygodnie temu dysk w ramach gwarancji do sklepu komputerowego,
    jednak 4 dni pozniej sklep zniknal (podobno zbankrutowal a wlasciciel trafil
    za kratki), sprawa wyglada tak, ze nie mam teraz ani starego dysku ani
    nowego. Na 99% dysku nie naprawiano a raczej wysylano do producenta, po
    prostu wada byla raczej nienaprawialna. Odwiedzilem jeszcze serwis sklepu, w
    ktorym jeden z pracownikow poinformowal mnie, ze komisarz zaplombowal co sie
    dalo i oni nie moga nic zrobic, jednak sytuacja tam wygladala jakby uciekali
    przed wermachtem, gole sciany, zwijali jeszcze co sie dalo. Pzypuszczam, ze
    lada dzien z firmy nic nie pozostanie, tak jak z mojego dysku. Stad moje
    pytanko czy mam jakas prawna mozliwosc dochodzenia swojego roszczenia ? Czy
    mam jakas realna szanse na ugranie czegokolwiek czy w ogole gra nie jest
    warta swieczki (wartosc dysku to jakies 250zl) ? Jesli odpowiedz jest
    twierdzaca prosze o mozliwie precyzyjne informacje gdzie mam sie zglosic.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-29 22:35:16
    Temat: Re: sprzet na gwarancji a bankructwo sklepu
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Witam, mam do szanownych Grupowiczow prosbe o mala porade prawna. Otoz
    > oddalem 2 tygodnie temu dysk w ramach gwarancji do sklepu komputerowego,

    a masz jakikolwiek dokument to potwierdzajacy?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-08-29 22:51:42
    Od: "ZAZIK" <z...@p...onet.pl>

    > a masz jakikolwiek dokument to potwierdzajacy?

    Tak jest, wprawdzie gwarancje mi zabrali przy oddawaniu dysku, ale wystawili
    mi papier potwierdzajacy przyjecie sprzetu, ma na sobie pieczatke sklepu i
    podpis goscia przyjmujacego. Jako dowod zakupu mam tez fakture.

  • 4. Data: 2006-08-29 23:10:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZAZIK" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak jest, wprawdzie gwarancje mi zabrali przy oddawaniu dysku, ale wystawili
    > mi papier potwierdzajacy przyjecie sprzetu, ma na sobie pieczatke sklepu i
    > podpis goscia przyjmujacego. Jako dowod zakupu mam tez fakture.

    Proponuję z tym problemem udać się do najbliższej jednostki policji i zapytać,
    kto prowadzi postępowanie. Tam po prostu muszą Cię przesłuchać w charakterze
    świadka. Jeśli faktycznie policjanci zabezpieczyli Twój dysk, to zostanie Ci
    wydany. Przecież stanowi Twoją własność. Jeśli nie ma tam Twojego dysku, to
    tylko oni są w chwili obecnej władni ustalić, co się z nim stało. Bo Jeśli
    został wysłany gdzieś, to właściciel sklepu wskaże to miejsce. To niekoniecznie
    musi być producent. to raczej będzie krajowy przedstawiciel tej marki, importer.
    Wówczas będziesz się z nimi kontaktował. Może też się tak zdarzyć, że dysk
    zniknął. Zostaje Ci wówczas roszczenie cywilne do właściciela sklepu. Jest to
    najgorsze rozwiązanie. Może się ewentualnie łączyć z przywłaszczenie rzeczy
    powierzonej.

  • 5. Data: 2006-08-30 06:41:47
    Od: "ZAZIK" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > roszczenie cywilne do właściciela sklepu. Jest to najgorsze rozwiązanie.
    > Może się ewentualnie łączyć z przywłaszczenie rzeczy powierzonej.

    Dzieki za sugestie, a moze warto jeszcze udac sie do rzecznika konsumentow ?