  • 361. Data: 2008-01-12 19:05:30
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Bo?

    Konstytucja wyraźnie stanowi, że obywatelowi nakazywać lub zakazywać
    może wyłącznie ustawa.

    > A po co mam sie awanturowac? Nakazuje fotografujcemu, zeby opuscil lokal.

    A fotografujący ci przejmie odmówi. I możesz mu skoczyć.

  • 362. Data: 2008-01-12 19:05:58
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2008 19:31:27 +0100, Zbyszek ZiPi napisał(a):

    > A mnie nie wpuścili do sklepu mięsnego z psem wilczurem na smyczy. I jeszcze
    > pokazywali na napis na drzwiach: zakaz wprowadzania psów. Też nie mieli
    > prawa ?

    Powinienes wezwac policje. Popelnili wykroczenie i dopuscili sie
    dyskryminacji.
    Ja dodam jeszcze, ze jak chcialem z kumplami w restauracji zjesc obiad, ale
    ze swojego prowiantu, to tez mnie zdyskryminowali!

    --
    KRZYZAK

  • 363. Data: 2008-01-12 19:05:59
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    kam pisze:

    > skąd przypuszczenie, że działania pracownika ochrony będą polegać
    > nielegalnym na stosowaniu przymusu i siły fizycznej?

    To w jaki sposob ochroniarz bedzie probowal zmusic klienta od checi
    zakupu jakiegos towaru?

    Jacek

  • 364. Data: 2008-01-12 19:06:04
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Bo tupnales nozka? I napisales "łysych nie obsługujemy" :)

    > P.S.
    > Pomijajac aspekty prawne, to czy mama Cie nie nauczyla, ze kultura wymaga
    > dostosowac sie do regol gospodarza?

    Mama mnie nauczyla, ze jak ktos sie zobowiazuje do przestrzegania prawa,
    to ma je przestrzegac. A wiec sklepikarz moze to co moze, tylko tyle i
    az tyle. A ja sobie moge wjesc do tego sklepu i wybierac....

    > Uwazasz sie za liberala, a ta dyskusja jasno pokazuje, ze tylko tak Ci sie
    > wydaje. Takie pojecia jak poszanowanie cudzej wlasnosci i swoboda
    > zawierania umow sa Ci njwyrazniej obce...

    Znow ci si epierdoli. JEstem za szanowaniem prawa. I jestem za tepieniem
    takich, ktorym sie wydaje,m ze moga stanowic prawo. A taka osoba jestes,
    chcac wyrzucic ze sklepu klienta robiacego zakupy.

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 365. Data: 2008-01-12 19:06:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Znam ja na pamiec. PoRD nie obowiazuje na terenie supermarketu.

    A gdzie jest tak napisane?

    Obowiązuje na drogach publicznych ORAZ wszędzie tam, gdzie jest to
    konieczne dla uniknięcia zagrożenia.

    A jeżdżenie rowerem po sklepie pełnym kupujących powoduje zagrożenie.

  • 366. Data: 2008-01-12 19:08:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Jesli jestem ignorowany, to zawiadamiam policje o popelnieniu przestepstwa
    > (Art.193KK) i policja usuwa delikwenta, ktory pozniej dostaje grzywne.

    Nie. Policja uprzejmie wypisuje ci mandat za bzdurne wzywanie.

  • 367. Data: 2008-01-12 19:09:05
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik castrol napisał:

    > To w jaki sposob ochroniarz bedzie probowal zmusic klienta od checi
    > zakupu jakiegos towaru?

    Moze tancem szamana z kreceniem biodrami i odgłosami małki kapucynki :):):)

    Ja bym si eprzerazil i uciekl :D

    Mis Puchaty

  • 368. Data: 2008-01-12 19:10:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > A bardziej konkretniej. Może jakiś numerek artykułu?

    Poszukaj sobie ustawy z ochroną praw konsumentów, to zaraz znajdziesz.

    Uniemożliwianie czy utrudnianie porównania ofert jest sprzeczne ze
    zbiorowym interesem konsumentów. I jako takie jest nielegalne.

  • 369. Data: 2008-01-12 19:10:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Mozesz podac konkretny przepis?

    Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów - duh...

  • 370. Data: 2008-01-12 19:12:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Zakaz fotografowania nie uniemozliwia zapoznania sie z oferta i dokonania
    > zakupu.

    Ale uniemożliwia swobodne porównanie ofert.

    > I zadne prawo nie gwarantuje konsumentowi mozliwosci robienia zdjec.

    Dosłownie nie, ale w państwie prawa zezwolenie na robienie zdjęć nie
    jest potrzebne. A ty tkwisz sobie w czasach wujcia Stalina, kiedy
    wszystko, co nie było szczegółowo dozwolone, było zabronione...