  • 11. Data: 2024-06-03 18:26:35
    Temat: Re: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 May 2024 17:07:09 +0200, Tomaszek wrote:
    > Jest sobie pewien sklep (typu market dużej znanej sieci) w którym często
    > robię zakupy. I praktycznie za każdym razem trafiam na jakiś
    > przeterminowany produkt. [...]

    > Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje
    > produkty, których nie powinien?
    > PIH?
    > UOKIK?

    Sanepid?

    https://www.gazetaprawna.pl/firma-i-prawo/artykuly/8
    150799,falszowanie-dat-przydatnosci-sanepid-odpowied
    zialnosc.html

    No ale to było ponad 3 lata temu ...

    J.

  • 12. Data: 2024-06-04 12:27:44
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 17:48, J.F pisze:

    > No, te to musiały się odnaleźć w magazynie.
    > Tylko gdzie - w sklepie, czy w jakim regionalnym centrum dystrybucji

    Odpowiedzialność się rozmywa. Jak przyjdzie kontrola z jakiejkolwiek
    instytucji winnego będzie ciężko ustalić. Zacznie się spychologia:(
    Oczy mi otwierasz, bo czasami zapominam o sprawach ewidentnie
    oczywistych. Dzięki

    > Albo sprzedane, i uzupelnione przeterminowanymi.

    Tak też może być.

    > Próba na pewno, ale z drugiej strony - to normalne, ze towar konczący
    > się ustawiasz blisko, a świeży gdzieś daleko. I nic złego w tym nie
    > ma.

    Produkty z bliskim terminem to oni mają ustawione na oddzielnej półce i
    mają obniżoną cenę. To za przeterminowane każą sobie płacić pełną kwotę

    > Za dwa dni blisko może być juz przeterminowane, ale to wina klientów,
    > ze nie wykupili :-)

    Tak jest. Zawsze winny jest klient:)

    > PIH się dawno temp przekształcił w IH, ale teraz Robert dobrze pisze,
    > że to chyba nie ich działka
    >
    > https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa
    >
    > a z kolei IJHARS ... ich w ogóle sklepy i terminy przydatnośći
    > interesują? Czy to też nie ich działka?

    Ja tu jeszcze widzę szansę na spychologię pomiędzy tymi instytucjami:(
    Naprawdę sobie odpuszczę. Nadal będę im przeterminowany towar na środek
    alejek wykładał i poczekam aż zadzwonią na policję:))))

    --
    t0maszek

  • 13. Data: 2024-06-04 18:36:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jun 2024 12:27:44 +0200, Tomaszek wrote:

    > Odpowiedzialność się rozmywa. Jak przyjdzie kontrola z jakiejkolwiek
    > instytucji winnego będzie ciężko ustalić. Zacznie się spychologia:(

    Spychologii nie będzie - sklep nie dopilnował, to kierownik sklepu
    zapłaci.

    > Produkty z bliskim terminem to oni mają ustawione na oddzielnej półce i
    > mają obniżoną cenę. To za przeterminowane każą sobie płacić pełną kwotę

    To nie wiem. Jakis niepismienny wystawiał, czy lezą juz na tej półce
    dwa tygodnie :-)

    > Ja tu jeszcze widzę szansę na spychologię pomiędzy tymi instytucjami:(

    Być moze nie. W/g KPA instytucja niewłasciwa ma obowiązek poinformować
    petenta ... i przekazać sprawę instytucji właściwej.

    > Naprawdę sobie odpuszczę.

    jeden email możesz napisać.

    J.

  • 14. Data: 2024-06-04 20:06:32
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 04.06.2024 o 18:36, J.F pisze:
    > Spychologii nie będzie - sklep nie dopilnował, to kierownik sklepu
    > zapłaci.

    No nie wiem. Ważniejsze niż to rzeczy w tym kraju nie działają:(

    > To nie wiem. Jakis niepismienny wystawiał, czy lezą juz na tej półce
    > dwa tygodnie :-)

    Głupich przybywa, rozumnych ubywa.

    > Być moze nie. W/g KPA instytucja niewłasciwa ma obowiązek poinformować
    > petenta ... i przekazać sprawę instytucji właściwej.

    > jeden email możesz napisać.

    Pewnie nawet powinienem (w sensie powiedzmy moralnym, nie olewać, nie
    przechodzić obojętnie itp.) ale znowu skończy się poczuciem zmarnowanego
    czasu, i bezsilności wobec państwowej machiny.
    Pisząc swój pierwszy post trochę jakbym zapomniał, gdzie żyje.
    Ot, człowiek nową klawiaturę kupił, klawisze fajnie pykają to i
    zapomniałem się na chwilę gdzie jest moje miejsce:(
    Z każdą kolejną odpowiedzią zdawałem sobie sprawę jakim bezsensem jest
    robienie w tej sprawie czegokolwiek.

    --
    t0maszek

  • 15. Data: 2024-06-05 10:05:09
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Daj spokój, z wiatrakami nie wygrasz. Upewnij się, czy przeterminowane i od
    następnego dnia już trują, czy "najlepiej spożyć przed".

    -----

  • 16. Data: 2024-06-05 16:08:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2024 o 10:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Daj spokój, z wiatrakami nie wygrasz.

    Na pewno nie wystawiając na środek sklepu. Jeśli ma dużo samozaparcia,
    to telefon na 112. To wykroczenie. Przyjedzie patrol u może ukarać
    mandatem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2024-06-07 01:38:50
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    W dniu 31.05.2024 o 17:07, Tomaszek pisze:
    > Jest sobie pewien sklep (typu market dużej znanej sieci) w którym często
    > robię zakupy. I praktycznie za każdym razem trafiam na jakiś
    > przeterminowany produkt.

    Czy na pewno przeterminowany?

    Zobacz:

    https://www.gastrro.pl/blog/nalezy-spozyc-do-a-najle