  • 1. Data: 2024-05-30 12:58:09
    Temat: prawo prasowe - wydawca
    Od: Monika Głowacka [Łódź] <m...@g...pl>

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    840050024/U/D19840024Lj.pdf

    Art. 8 Z tego co czytam to każdy może być wydawcą, nie musi być nigdzie
    zatrudniony, może być wydawcą sam dla siebie i innych i wydawać bloga,
    kanał youtube.

    Art. 7 ust 2 p 4: Z tego co czytam, to każdy film na youtube, czy każda
    treśc na blogu, stronie internetowej jest materiałem prasowym jeśli jest
    o charakterze informacyjnym, publicystycznym, dokumentalnym lub innym.
    Szczególnie to *innym* ma znaczenie

    Art. 45. Kto wydaje dziennik lub czasopismo bez rejestracji albo zawieszone
    - podlega karze grzywny

    Czyli każdego youtubera czy blogera który publikuje nie częściej niż raz
    w tygodniu, a nie rzadziej niż raz w roku; przepis ten stosuje się
    odpowiednio do przekazu za pomocą dźwięku oraz dźwięku...
    można ścigać z art. 45?
    Czy samo nie numerowanie i nie datowanie już zwalnia od rejestracji?

  • 2. Data: 2024-05-30 13:09:06
    Temat: Re: prawo prasowe - wydawca
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-30 o 12:58, Monika Głowacka [Łódź] pisze:
> [...]
    >
    > Art. 8 Z tego co czytam to każdy może być wydawcą, nie musi być nigdzie
    > zatrudniony, może być wydawcą sam dla siebie i innych i wydawać bloga,

    A masz wydawnictwo? Wydaje mi się że jednak nie masz.

  • 3. Data: 2024-05-30 19:25:31
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    https://www.youtube.com/shorts/v6jCDlsuQYA

  • 4. Data: 2024-05-30 21:10:15
    Od: Monika Głowacka [Łódź] <m...@g...pl>

    W dniu 2024-05-30 o 13:09, alojzy nieborak pisze:
    840050024/U/D19840024Lj.pdf

    > A masz wydawnictwo? Wydaje mi się że jednak nie masz.

    A kto powiedział, że aby być wydawcą, trzeba mieć wydawnictwo?
    Można mieć w garażu lub w garderobie z butami, albo w stacji TRAFO.

  • 5. Data: 2024-05-30 23:07:57
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 21:10, Monika Głowacka [Łódź] pisze:

    > A kto powiedział, że aby być wydawcą, trzeba mieć wydawnictwo?
    > Można mieć w garażu lub w garderobie z butami, albo w stacji TRAFO.

    Jeśli wydaje tam dziennik lub czasopismo.
    Filmiki na yt jeszcze można.