  • From: "Levis" <l...@p...onet.poczta>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sfałszowanie weksla.
    Date: Mon, 14 Feb 2005 21:22:54 +0100

    Witam wszystkich prawników i znających temat. Być może ktoś zechce mi pomóc,
    będę wdzięczny :-)

    Od pewnej Kancelarii Radców Prawnych (KRP) dostałem 'Wezwanie Do Wykupu
    Weksla'.
    KRP działa w imieniu i na rzecz jej mocodawcy tzn. pewnego Towarzystwa
    Ubezpieczeniowego (TU).
    Oba podmioty mają siedzibę dajmy na to w Szczecinie a ja mieszkam i jestem
    zameldowany w Łodzi.

    Jest też kopia weksla. Miejsce wystawienia to Szczecin, weksel własny płatny
    u remitenta, na zlecenie TU ze Szczecina na sumę X, bez protestu, wystawiony
    dnia 16.XII.2004 r. w Szczecinie z terminem wykupu 23.XII.2004 r.
    Na awersie weksla są podane 4 osoby a na rewersie następne 4 osoby, z tym że
    te na rewersie mają dopisek 'poręczam'.
    Wszystkie 8 osób jest wymienionych z imienia i nazwiska oraz miejsca
    zamieszkania.

    Sęk w tym, że ja niczego nie poręczałem, nie miałem pojęcia o istnieniu tego
    weksla a jak byk widnieję na tym rewersie. Oczywiście charakter pisma
    absolutnie nie mój :-)
    Cóż zrobiłem - zawiadomiłem o przestępstwie pisemnie (pocztą) poleconym z
    potwierdzeniem prokuraturę rejonową w Łodzi wysyłając pismo do wiadomości
    KRP też listem poleconym z potwierdzeniem.

    Dostałem 30.XII.2004 potwierdzenie, że KRP ze Szczecina odebrała moje pismo.
    Prokuratura w Łodzi odebrała moje zawiadomienie dzień wcześniej :-)

    No i teraz coś takiego: odebrałem dzisiaj pismo z Sądu ze Szczecina
    nakazujące na skutek pozwu wniesionego przez TU w Szczecinie zapłatę
    solidarną m.in. przeze mnie kwoty z weksla.

    Na wniesienie zarzutów od tego nakazu mam 14 dni.

    Oczywiście wniosę zarzuty i w związku z tym mam pytania:

    1. Jaki kodeks i które artykuły regulują formę wnoszonych zarzutów, tak żeby
    nie zostały one odrzucone przez sąd.
    2. Kancelaria Radców Prawnych w dniu wniesienia pozwu w imieniu Towarzystwa
    Ubezpieczeniowego wiedziała, że ja już złożyłem zawiadomienie o
    przestępstwie (patrz daty wyżej) w prokuraturze łódzkiej ale w dokumentach
    dostarczonych szczecińskiemu sądowi nie ma o tym najmniejszej wzmianki. Jest
    natomiast wielkimi wołami napisane, że do tej pory nie wniosłem żadnej
    zapłaty. Wg mnie jest to zatajenie przed sądem w Szczecinie faktu zgłoszenia
    przeze mnie przestępstwa. Proszę mnie oświecić co tu jest grane.
    3. Czy fakt złożenia przeze mnie zawiadomienia o przestępstwie automatycznie
    powinien blokować egzekucję wobec mnie kwoty z weksla? Głupio by było, gdyby
    np. 100 osób zrobiło mi numer i wpisało na jakieś lewe weksle a ja mimo
    złożenia zawiadomienia o przestępstwie musiałbym te kwoty płacić. Bankrut
    jak nic, sznurek, drzewo, a potem w Wiadomościach by podali, że biedaczek
    się powiesił z powodu nieludzkiego prawa.
    4. Czy mogę domogać się odszkodowania od KRP ze Szczecina za fakt zatajenia
    przed szczecińskim sądem tego o czym już pisałem i robienie ze mnie
    złodzieja?

    Dziękuję z góry za ewentualne odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie.
    --
    Levis