  • 21. Data: 2010-04-30 08:19:06
    Temat: Re: Selektywna podwyżka czynszu ?.
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/hrduna$tg0$1@news.tas
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > mam dziwne wrazenie ze wczoraj juz sie zgodzilismy, ze nie on ma
    > placic
    > wiecej, tylko czlonkowie maja "korzysci" wiec placa mniej, i ta
    > roznice
    > musi spoldzielni zwrocic, jemu sie "korzysci" z dochodow spoldzielni
    > nie
    > naleza

    Nie było takiej zgody, bo pokaż mi posta *Uni* z którego wywodzisz, że
    SM ma jakieś "korzyści", o które członkowie SM mają pomniejsze czynsze,
    a które miałyby jemu nie przysługiwać po śmierci matki, w związku z czym
    ma wyrównać tą różnicę.

    > pozatym jak juz wiesz, on nie jest ani czlonkiem, ani wlascicielem,
    > praktycznie w tej spoldzielni nie ma zadnych praw, ale to osobna
    > kwestia

    Tutaj zgoda. I właściwie to nie wiadomo co dalej

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2010-04-30 08:29:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Nie było takiej zgody,

    "O ile ma, to wtedy zgoda."

    > bo pokaż mi posta *Uni* z którego wywodzisz, że SM ma jakieś "korzyści", o
    > które członkowie SM mają pomniejsze czynsze, a które miałyby jemu nie
    > przysługiwać po śmierci matki, w związku z czym ma wyrównać tą różnicę.

    z posta uni, wogole niewiele wynika, wiekszosc spoldzielni jednak ma jakies
    przychody, jesli nie z lokali handlowych, to z przekaznikow na dachach,
    reklam na scianach itp, malo prawdopodobnym jest, aby akurat jego
    spoldzielnia nie miala zadncyh dodatkowych dochodow, wiec zakladam , ze
    jednak miala, i teraz sie domagaja zwrotow tych naleznosci, ktore mu sie nie
    nalezaly

    > Tutaj zgoda. I właściwie to nie wiadomo co dalej

    w najgorszym przypadku, jak ktos zasugerowal, wogole moze zostac bez
    mieszkania

  • 23. Data: 2010-04-30 09:28:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > "O ile ma, to wtedy zgoda."

    Naprawdę teoretyczny warunek przyjąłeś jako stan faktyczny??

> [...]
    > ze
    > jednak miala, i teraz sie domagaja zwrotow tych naleznosci, ktore mu

    Nie zapędzałbym się na Twoim miejscu z takimi niczym nieuprawionymi
    domysłami. A jeśli już chcesz, to co powiesz o mojej SM? Ma/nie ma
    zysków i ewentualnie jak je wykorzystuje.

  • 24. Data: 2010-04-30 09:55:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Naprawdę teoretyczny warunek przyjąłeś jako stan faktyczny??

    przyjalem jako zgode co do zasady, nie konkretnego przypadku :)

    > Nie zapędzałbym się na Twoim miejscu z takimi niczym nieuprawionymi
    > domysłami. A jeśli już chcesz, to co powiesz o mojej SM? Ma/nie ma zysków
    > i ewentualnie jak je wykorzystuje.

    jesli jest dobrze zarzadzana, to zapewne ma zyski i dobrze je wykorzystuje

    moje obydwie spoldzielnie maja zyski i na czynsze nie narzekam ;)

    a co do zapedzania sie, przyjalem zalozenie, ze spoldzielnia zna prawo i nie
    probuje od niego wyludzic kasy, a reszta jest tego wynikiem

  • 25. Data: 2010-04-30 10:34:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > przyjalem jako zgode co do zasady, nie konkretnego przypadku :)

    Co do zasady to i owszem, ale tutaj
    k.gda.pl odniosleś
    się do konkretnego przypadku i uznałeś, że *Uni* musi płacić:
    "... tylko czlonkowie maja "korzysci" wiec placa mniej, i ta roznice
    musi
    [Uni] spoldzielni zwrocic, jemu sie "korzysci" z dochodow spoldzielni
    nie naleza"

    > jesli jest dobrze zarzadzana, to zapewne ma zyski i dobrze je
    > wykorzystuje

    Jest dobrze zarządzana, ale zysków nie ma. Nie ma na czym ich uzyskiwać,
    działa tylko po kosztach. Tak więc nie wyciągaj zbyt daleko idących
    wniosków ze szczątków informacji jakie *Uni* podał.

    > a co do zapedzania sie, przyjalem zalozenie, ze spoldzielnia zna prawo
    > nie probuje od niego wyludzic kasy, a reszta jest tego wynikiem

    Powiedzmy, że powinna. Ale czy tak jest? Tego a ni Ty, a ni ja nie
    wiemy. Nie musi się to odnosić do tego przypadku, ale jest wiele
    instytucji, które powinny znać prawo, zwłaszcza to najbardziej je
    dotyczące, ale tak nie jest. Skutek - np. plajty legalnie działających i
    osiągajacych zyski firm, tudzież wpędzenie w koszmarne długi osób
    fizycznych. Ale to już inna bajka, odbiegająca od tematu.

  • 26. Data: 2010-04-30 11:08:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Co do zasady to i owszem, ale tutaj

    no wiec wlasnie, a tutaj oparlem sie o zalozenie ;)

    > Tak więc nie wyciągaj zbyt daleko idących wniosków ze szczątków informacji
    > jakie *Uni* podał.

    moze i zbyt daleko idace, ale napewno nie dalej idace, niz glosy twierdzace
    ze napewno nic nie jest spoldzielni winny

  • 27. Data: 2010-04-30 11:12:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2010, szerszen wrote:

> [...]
    > spoldzielni zwrocic, jemu sie "korzysci" z dochodow spoldzielni nie naleza

    Tak zupełnie na boku - owe "korzyści" wynikają z udziału w spółdzielni,
    tak? Z faktu, że wypracowuje je *majątek* spółdzielców, odwzorowany
    jakoś w formie "wkładu", tak?

    > pozatym jak juz wiesz, on nie jest ani czlonkiem, ani wlascicielem,
    > praktycznie w tej spoldzielni nie ma zadnych praw, ale to osobna kwestia

    Zmierzam wyżej do uwagi, że fakt "braku rozporządzalności", wynikły
    w przypadku spadku np. z art.1027 KC, nie jest tożsamy z brakiem
    prawa majątkowego, wynikłego z art.922 tegoż KC.
    To, że spadkobierca nie może czymś rozporządzać, nie oznacza że to
    coś znalazło się w niebycie, *jeśli* stanowi część jego spadku.

    Inaczej: czy spadkobierca członka spółdzielni jest (dla spółdzielni)
    osobą "z ulicy", której nie przysługują (względem tej sp-ni)
    *żadne* prawa (może sobie wstąpić do sp-ni, jak ją przyjmą,
    i dopiero wtedy będzie mieć prawa), czy *JEDNAK* już *JAKIEŚ*
    prawa *ma*?
    Prawa, które dopóki nie są *ujawnione*, nie powodują zewnętrznych
    skutków. Ale w momencie ujawnienia działają "tak jakby cały
    czas były".

    Przecież - chociażby - ów "wkład spółdzielczy" stanowi element
    majatku, który przynosi owe spółdzielniane dochody, prawda?
    No to co się dzieje z prawem spółdzielczym od momentu śmierci
    do momentu przejęcia przez spadkobiercę - jest w czarnej
    dziurze i (ponownie) wyłania się z niebytu? :)

    A może jednak z art.25 prawa spółdzielczego wynika, że to prawo,
    majątkowe prawo do pobierania pożytków ze spółdzielni, wcale
    nie uległo anihilacji, i fakt że przez okres od śmierci do
    "załatwienia papierów" nikt nie mógł nim *ROZPORZĄDZAĆ*, wcale
    nie powoduje jakoby ono nie *przysługiwało*, zaś żądanie dopłat
    jest niekoniecznie słuszne...

    Co ma przemawiać przeciw??

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-04-30 12:02:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > no wiec wlasnie, a tutaj oparlem sie o zalozenie ;)

    Ale skutkiem tego zalożenia było podanie pewnika, że musi płacić, co
    wcale nie musi być zgodne z prawdą.

    > moze i zbyt daleko idace, ale napewno nie dalej idace, niz glosy
    > twierdzace ze napewno nic nie jest spoldzielni winny

    Tedy, wycofaj się z twierdzenia, że musi coś spółdzielni płacić, a ja
    nie będę się upierał że nie musi :P

  • 29. Data: 2010-05-04 07:26:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Tedy, wycofaj się z twierdzenia, że musi coś spółdzielni płacić, a ja nie
    > będę się upierał że nie musi :P

    zatem wypijmy za to ;)