  • 41. Data: 2005-08-14 17:09:14
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kordeus wrote:

    > Sluchanie MP3 nie zawsze jest nielegalne. Pomijajac fakt istnienia darmowych
    > MP3 udostepnionych np. przez wykonawcow chcaych troche wypromowac swoja
    > tworczosc w internecie,innymi legalnymi sposobami sluchania MP3 jest:
    > -kupienie MP3-jki w sieci(niestety nie pomne teraz nazw serwisow)

    sa serwisy, gdzie za abonament miesieczny mozna do woli sciagac np.
    muzyke. No i teraz przychodza do mnie panowie z wydzialu i prosza, zebym
    udowodnil, ze wszystkie MP3 co mam na dysku sa legalnie kupione, jedna
    za druga... a ja placac paypalem nie mam na to zadnych wiarygodnych
    dowodow - bo oplacilem "abonament" a nie "kupilem utwory muzyczne"

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 42. Data: 2005-08-14 17:10:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > czlowiek choc troche bystry zorzumie kiedy sciaga "lewa" muzyke.

    pytanie bylo __jak__ - jak rozpoznac, czy dany utwor jest lewy czy
    prawy. Jak bardzo trzeba byc bystrym? huh?

  • 43. Data: 2005-08-14 17:12:00
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > no tak ale na stronie produenta mozesz sprawdzic czy rzeczywiscie mozna
    > pobrac bezplatnie czy ktos sobie wystawil lewy soft.

    No jak to? na ICM-ie lewy soft? To chyba nie powinno mnie interesowac -
    bo mam prawo wierzyc, ze skoro ICM jest "szacona instytucja" to dostepny
    na jego serwerach soft nie jest "lewy"...

  • 44. Data: 2005-08-14 17:15:09
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > no raczej p w przypadku nowszych zespolow to trudno sie nie domyslec :)

    Domyslac to sie mozna roznych rzeczy. Np. moge si edomyslac, ze tan
    kawalek jest za free...

    > skad mam to
    >
    > to samo co bron w mieskzaniu przestepcow, ktos niegrzeczny je tam umiescil
    > :))

    czyli potencjalnie kazde MP3 w sieci jest nielegalne?

  • 45. Data: 2005-08-14 18:43:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > no tak ale na stronie produenta mozesz sprawdzic czy rzeczywiscie mozna
    > pobrac bezplatnie czy
    > ktos sobie wystawil lewy soft. Po z atym z linuxami to bardzo trefny

    W pojedynczym pakiecie instalacyjnym są dziesiątki tysięcy programów
    (nie licząc całego systemu) autorstwa tysięcy ludzi/firm.

    I mam teraz chodzić po całym internecie i sprawdzać, czy aby na pewno
    wszystko legalne? Podobnie z muzyką.

    To winę trzeba udowodnić, a nie niewinność. Jeśli ktoś mnie poinformuje,
    że jakieś dane/programy/media/whatever zostały udostępnione bez zgody
    właścicieli praw autorskich, to oczywiście natychmiast oddam
    właścicielowi jego własność - nienaruszoną i nie uszkodzoną ;-> (albo
    umówię się z nim na zakup jego własności).

    ATSD jeśli bym np. nabył jakiś pojazd za mieszczącą się w granicach
    normy cenę (a w przypadku treści elektronicznych cena zero jest całkiem
    normalna), po czym okazało by się, że samochód jest kradziony to nawet
    nie musiałbym tak od razu pojazdu oddawać - nawet jakby właściciel
    przybył z awanturą (ochrona stanu posiadania, czy jak to się dokładnie
    nazywa...). A gdybym w przypływie dobrego serca od razu oddał pojazd
    okradzionemu, to nikt nie miałby prawa obciążać mnie za niewątpliwie
    zaistniałe zużycie i ewentualne uszkodzenia.

    Jak widać ukochana przez fundamentalistów z BSA i okolic analogia
    samochodowa jest dość obosieczna ;->

    > przyklad bo wszystki posiadaja
    > te same jadro na tej samej licencji (GPL) i caly rowniez musi zostac na niej
    > wydany.

    No popatrz. To w takim razie komercyjne dystrybucje linuxa to co?
    Złudzenie optyczne?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 46. Data: 2005-08-14 18:43:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur M. Piwko wrote:

    > To nie WMA a ACC.

    Tego nawet na oczy nie widziałem.

  • 47. Data: 2005-08-14 18:45:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > czyli potencjalnie kazde MP3 w sieci jest nielegalne?

    A każdego zdrowego mężczyznę należało by prewencyjnie zamknąć za gwałt ;)

    I wypuścić dopiero jak udowodni, że nie zgwałcił ;)

  • 48. Data: 2005-08-14 19:09:36
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A każdego zdrowego mężczyznę należało by prewencyjnie zamknąć za gwałt ;)
    > I wypuścić dopiero jak udowodni, że nie zgwałcił ;)

    Tez tak mysle ;)

    Ale wracajac do tematu. Wchodze sobie na taka stronke mp3.wp.pl i
    sciagam muze taka to a taka. Tam jest tego od zatrzesienia. Wiec moge
    miec na dysku setki utworow muzycznych, wszelakich wykonawcow. O co
    teraz? Jak mam uniknac oskarzenia o posiadanie nielegalnych mp3? Mam
    pokazac placem kazda z setek mp3 - panowie, tu i tu lezy na serwerze?

  • 49. Data: 2005-08-14 19:58:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Domyslac to sie mozna roznych rzeczy. Np. moge si edomyslac, ze tan
    > kawalek jest za free...

    a gdy widzisz jakis motocykl na chodniku domyslasz sie ze wlasiciel nie
    bylby zadowolony jakbys sobie pozyczyl ? :-)

    Mysle ze jednak "palenie glupa" w przypadku mp3 nie przejdzie, przynajmniej
    nie powinno jezeli mowa o plikach sciagnietych siecia p2p,
    bo tutaj juz nalezy podejrzewac "nielegalnosc" bo sciagamy od prywtanych
    uzytkownikow a nie z serwisu.

    > czyli potencjalnie kazde MP3 w sieci jest nielegalne?

    mysle ze nalezy przyjac ze kazda piosenkabardziej lub mniej znanego zespolu
    nabyta siecia p2p czy z "nedznych" serwisow sciagnieta chyba ze zespol sam
    udostepnia. (tak ajk to bylo w przypadku piosenki "wszysctko kreci sie jak
    pozytywka",
    w kazdym razie cos w tych klimatach)

    P.

  • 50. Data: 2005-08-14 20:00:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale wracajac do tematu. Wchodze sobie na taka stronke mp3.wp.pl i
    > sciagam muze taka to a taka.

    a czy na tej stronie jest napisane ze wszystkie utowry mozesz legalnie
    pobrac ?