  • 1. Data: 2005-08-13 15:37:44
    Temat: problem budowlany
    Od: "Polar" <w...@p...onet.pl>

    Mamy z rodzicami nastepujacy problem:
    dzialka na której chca sie budowac jest bardzo waska i dom musi byc
    postawiony zaraz przy ogrodzeniu sasiada. Problem w tym ze najpierw sasiad
    sie zgadzal, ale potem pojawila sie zlosliwa zona i nie wyrazila zgody na
    budowe domu zaraz przy plocie.

    Z tego co mi wiadomo jest przepis który mówi ze na waskiej dzialce mozna
    budowac przy ogrodzeniu nawet gdy sasiad sie nie zgadza (prawda?)

    Drugi problem (nie nasz) to to ze sasiad (ten na nie) zasadzil drzewa metr
    od ogrodzenia, a do tego postawil miedzy nami plot z pustaków na 3 metry
    przy okazji wchodzac na 1 metr na nasza dzialke. Czy on moze sadzic tak
    drzewa które w koncu urosna oraz czy ten plot to nie jest za wysoki?

    Jak rozwiazac taka sprawe?
    Moim rozwiazeniem jest ugoda: zgadzamy sie na wysoki plot oraz na to ze
    zabral nam ten 1 metr, a oni zgadzaja sie na budowe domu zaraz przy
    ogrodzeniu.

    Generalnie moje pytanie brzmi: czy oni moga nam zatrzymac budowe torpedujac
    ja pismami protestujacymi lub czyms podobnym?. Bardzo bym chcial pomóc
    rodzicom gdyz ten dom to ich marzenie.

    Dziekuje za pomoc i porady

    Pozdr
    Robert

  • 2. Data: 2005-08-13 17:52:30
    Temat: Re: problem budowlany
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jak rozwiazac taka sprawe?
    > Moim rozwiazeniem jest ugoda: zgadzamy sie na wysoki plot oraz na to ze
    > zabral nam ten 1 metr, a oni zgadzaja sie na budowe domu zaraz przy
    > ogrodzeniu.

    Tu jest twoja szansa ... napisz mu ładnie i piekne pismo, ze zgadzasz
    sie na przesuniecie granicy ;) Buduj ten dom i w momencie, jak skonczysz
    budowe odwołaj to. Badz co badz, jesli nie sprzedales mu tego 1m
    notarialnie, to taka umowa jest warta tyle co zeszłoroczne skarpetki.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-08-13 19:24:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Polar" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A co na opisany przez Ciebie temat mówi plan zagospodarowania terenu? Bo
    jeśli przewiduje zabudowę szeregową, to jest po problemie. Jeśli nie, to
    sąsiad zgodę wyrazić musi, a jak nie to musie go pozywać do sądu.

  • 4. Data: 2005-08-13 23:07:51
    Od: "Polar" <w...@p...onet.pl>

    to jest niewielkie miasteczko gdzie każdy zna kazdego

    i tu chyba się probem rozwiązuje ze względu na nasze dobre znajmości:

    http://www.muratordom.pl/6643_9099.htm

    "
    Przepisy § 12 ust. 3 rozporządzenia przewidują dwie sytuacje, w których
    pełna ściana budynku może stanąć w odległości 1,5 m od granicy lub
    bezpośrednio przy granicy. Jest to możliwe, gdy:

    a.. wynika to z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    albo
    b.. nie można zachować odległości 3 m ze względu na rozmiary działki.
    W obydwu wymienionych przypadkach możliwość przybliżenia domu do granicy nie
    zależy ani od zgody sąsiada, ani od podobnego usytuowania budynku na
    sąsiedniej działce, choć niewątpliwie okoliczności te będą brane przez
    urzędników pod uwagę przy wydawaniu pozwoleń na budowę. "

  • 5. Data: 2005-08-14 13:25:13
    Od: porto <e...@p...net>

    Polar wrote:
> [...]
    >
    > http://www.muratordom.pl/6643_9099.htm
    >
    > "
    > Przepisy § 12 ust. 3 rozporz?dzenia przewiduj? dwie sytuacje, w których
    > pe?na ?ciana budynku mo?e stan?ae w odleg?o?ci 1,5 m od granicy lub
    > bezpo?rednio przy granicy. Jest to mo?liwe, gdy:
    >
    > a.. wynika to z ustale? miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    > albo
    > b.. nie mo?na zachowaae odleg?o?ci 3 m ze wzgl?du na rozmiary dzia?ki.
    > W obydwu wymienionych przypadkach mo?liwo?ae przybli?enia domu do granicy nie

    Tak mowisz? A ja twierdze rozporzadzenie w takim brzmieniu jest
    niewazne, bo praktycznie b uniewaznia a.

    Skad wziales te idee ze posiadanie dzialki daje nadprzyrodzone prawo do
    budowanie na niej co sie chce i jak sie chce?

    Przeciez w najgoszym wypadku sasiad moze wybudowac dom o szerokosci dwa
    metry, bez umniejszania wartosci drugiemu sasiadowi.

  • 6. Data: 2005-08-14 13:43:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > b.. nie można zachować odległości 3 m ze względu na rozmiary
    działki.

    Z tym, ze ta niemożność musi być obiektywna, a nie wynikać z faktu, ze
    komuś się wymarzył akurat dom o wymiarach 15 x 15 metrów.