  • 11. Data: 2008-08-27 20:24:38
    Temat: Re: Sciaganie długu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Józek pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Witam
    > Komornicy, od agencji pośrednictwa pracy
    > za prace.

    Zatem:

    1. Nie ma ograniczonego czasu na ściągnięcie długu. Wszystko zależy od
    tego, jakie sposoby egzekucji poda wierzyciel. Jak skieruje egzekucję do
    pustego konta bankowego, to i wiele lat można czekać.

    2. Po ściągnięciu mają przelać w ciągu 4 dni

    3. Ustawa o komornikach sądowych i egzekucji.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-08-27 20:30:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Józek pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:fubgo5-bv6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Witam
    > Dziękuje.
    > Chodziło mi oto jak długo komornik może
    > zwlekać z wykonaniem zlecenia( podjęciem działania)
    > i jak długo może przetrzymywać ściągnięty dług?

    ustawa o komornikach sądowych i egzekucji:

    Ile może przetrzymywać po ściągnięciu?
    art. 22
    Komornik ma obowiązek w terminie 4 dni przekazać uprawnionemu
    wyegzekwowane należności, a jeżeli dopuści do opóźnienia, jest
    obowiązany zapłacić uprawnionemu odsetki od kwot otrzymanych i
    nierozliczonych w terminie.

    Jak długo może zwlekać z wykonaniem zlecenia:
    art. 41
    1. Czynność, w związku z którą komornik zażądał zaliczki na pokrycie
    wydatków, należy podjąć niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie
    7 dni od dnia uiszczenia zaliczki.

    art. 45a
    Komornik podejmuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni
    od dnia otrzymania wniosku wierzyciela, czynności niezbędne do
    skutecznego przeprowadzenia egzekucji lub zabezpieczenia roszczenia.

  • 13. Data: 2008-08-27 20:43:08
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > od dnia otrzymania wniosku wierzyciela, czynności niezbędne do
    > skutecznego przeprowadzenia egzekucji lub zabezpieczenia roszczenia.

    Dziękuje bardzo!
    Moja sprawa ciągnie sie juz miesiąc.
    Wyrok zapadł 22 maja tego roku.

    Pozdrawiam
    Józek

  • 14. Data: 2008-08-27 20:49:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Józek pisze:

    > Dziękuje bardzo!
    > Moja sprawa ciągnie sie juz miesiąc.
    > Wyrok zapadł 22 maja tego roku.

    A co dokładnie się ciągnie miesiąc? Do jakiego majątku skierowałeś
    egzekucję, kiedy to zrobiłeś, i co przez ten czas ściągnął komornik?

    Dużo zależy od komornika. Jeśli przy sądzie rejonowym jest kilku
    komorników, to zazwyczaj każdy się stara wykonywać czynności szybko, bo
    między sobą konkurują (są w tym samym rewirze). Co prawda wierzyciele
    mogą wybierać komornika z całego kraju, ale w przypadku egzekucji z
    ruchomości opłaca się wziąć komornika lokalnego, dłużnik bowiem nie
    zwraca wydatków za dojazdy komornika spoza rewiru.

    Jeśli przy sądzie rejonowym jest jeden komornik, to często czuje się
    on monopolistą. Tak jak pewien komornik z podwarszawskiej miejscowości
    na literę Ż. Przez miesiąc wzywał mnie o uiszczenie zaliczki, a kolejny
    miesiąc zajęło mu wysłanie zajęcia konta do banku.

    Dla kontrastu: w Pruszkowie działa 3 komorników i ich szybkość
    działania jest nieporównanie szybsza (polecam panią komornik o
    inicjałach DK z Pruszkowa).

  • 15. Data: 2008-08-27 21:36:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi mi oto czy jest ustawa narzucająca ograniczenia
    > czasowe na komorników?

    Nie ma w znaczeniu, w jakim używasz tego słowa. Choćby z tego powodu, że
    dłużnik może po prostu nic nie mieć o nie da się od niego żadnej kasy
    wyciągnąć w ogóle.

  • 16. Data: 2008-09-02 16:04:25
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak wyrok jest prawomocny i ma klauzulę wykonalności, to wszystko zależy
    > od wypłacalności dłużnika.
    >
    > Jeśli ma konto i na nim dość środków - może to być nawet tydzień.

    podepne sie;)

    - jak uzyskac informacje czy dluznik ma konto?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 17. Data: 2008-09-02 20:34:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SlawcioD pisze:

    > podepne sie;)
    >
    > - jak uzyskac informacje czy dluznik ma konto?

    1/ złożyć wniosek do sądu o wyjawienie majątku
    2/ zlecić komornikowi zajęcie konta w danym banku - jak konto jest, to
    zostanie zajęte, jak nie, to nie

  • 18. Data: 2008-09-02 23:52:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SlawcioD pisze:

    > podepne sie;)
    >
    > - jak uzyskac informacje czy dluznik ma konto?

    W moim przypadku komornik miał prosto - dłużnikiem była firma, a ten
    rejestr jest jawny. Zresztą chyba nawet na swoje stronie podawali swoje
    konto ;)

    W przypadku osób fizycznych jest nieco gorzej (patrz odpowiedz Liwiusza).

  • 19. Data: 2008-09-03 04:54:08
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > 1/ złożyć wniosek do sądu o wyjawienie majątku
    > 2/ zlecić komornikowi zajęcie konta w danym banku - jak konto jest, to
    > zostanie zajęte, jak nie, to nie

    problem w tym ze nie wiem czy moj dluznik posiada konto bankowe (syndrom
    prezydencki) a jezeli posiada to w ktorym banku.
    ciezko biegac od banku do banku i pytac sie czy taki a taki to jest ich
    klientem. i co na to tajemnica bankowa?, kto moze pytac, komornik? ja na
    podstawie wyroku?.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 20. Data: 2008-09-03 05:17:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SlawcioD pisze:

> [...]
    > ciezko biegac od banku do banku i pytac sie czy taki a taki to jest ich
    > klientem. i co na to tajemnica bankowa?, kto moze pytac, komornik? ja na

    Komornik może zająć konta we wszystkich bankach w Polsce - jeśli w
    którymś dłużnik ma konto, zostanie ono zajęte. Wadą tego rozwiązania
    jest koszt (choćby korespondencji do wszystkich banków), który trzeba
    zwykle ponieść z góry, a efekt działań jest nieznany.

    Niemniej jednak jest to działanie o wiele szybsze i bardziej
    wiarygodne w porównaniu do sprawy o wyjawienie majątku, zwłaszcza że w
    tym drugim przypadku dłużnik może konto "wyzerować". W przypadku zajęcia
    konta przez komornika, nie zdąży tego zrobić.

    Sam pytać banku oczywiście nie możesz, pytać może komornik, a
    najlepiej jakby zajmował bez pytania, bo samo pytanie to zbędna
    formalność :)