  • 1. Data: 2008-08-26 17:28:27
    Temat: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy (troche dlugie)
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    Witam
    Mam nastepujacy problem
    w maju 2007 podpisalam umowe z Cyfrowym Posatem
    Umowa na czas okresony - 17 miesiecy, teoretycznie skonczyc sie powinna w
    pazdzierniku 2008
    powniewaz pazdziernik zbliza sie coraz wiekszymi krokami zainteresowalam sie
    przedluzeniem/wypowiedzeniem tejze umowy
    i mam watpliwosci :/
    W umowie pojawia sie zapis w postanowieniach koncowych:
    "Niniejsza umowa zostaje zawarta na Okres Podstawowy 17 miesiecy od dnia
    podpisania umowy, po uplywie ktorego zostanie przeksztalcona w zawarta na
    czas nieoznaczony"
    pozniej jest informacja o prawie odstapienia od umowy w terminie 10 dni od
    daty zawarcia
    w zadnym z punktow umowy nie jest wskazany termin na zlozenie
    wypowiedzenia - zeby umowa nie zostala automatycznie przedluzona
    do umowy dolaczony zostal regulamin swiadczenia uslug
    w regulaminie rowniez nie ma wzmianki o okresie wypowiedzenia
    na infolinii zostalam poinformowana, ze okres wypowiedzenia to 3 miesiace
    z czego taki okres wypowiedzenia wynika? sa jakies odgorne przepisy? w
    kodeksie cywilnym w rozdziale odnosnie umow zadnych takich informacji nie
    znalazlam
    natomiast znalazlam w kodeksie cywilnym art. 385(3)
    "W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi
    są te, które w szczególności:
    pkt 18) stanowią, że umowa zawarta na czas oznaczony ulega przedłużeniu, o
    ile konsument, dla którego zastrzeżono rażąco krótki termin, nie złoży
    przeciwnego oświadczenia"
    na jakims forum odnosnie konsumentow znalazlam notke, ze taki zapis w umowie
    to niedozwolona klauzula - czy tak jest faktycznie?
    jak w takim razie wypowiedziec skutecznie taka umowe zeby po prostu sobie
    wygasla z koncem okresu na jaki zostala zawarta?

    od innej strony:
    dostalam pisemko z informacja o podniesieniu abonamentu od 23.10.2008
    w regulaminie jest zapis o nastepujacej tresci:
    "Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo do zmiany wysokosci Oplaty
    Abonamentowej, (...), jak rowniez innych oplat naleznych na podstawie Umowy
    lub niniejszego Regulaminu w drodze skierowania do Klienta pisemnego
    zawiadomienia. W takim przypadku Klient maprawo odstapic od Umowy w drodze
    zlozenia pisemnego oswiadczenia w terminie 14 dni od otrzymania od Cyfrowego
    Polsatu zawiadomienia o zmianie wysokosci oplat, o ktorym mowa byla w zdaniu
    poprzedzajacym"
    Czy dobrze rozumiem z tego zapisu, ze po otrzymaniu takiej informacji moge i
    tak z umowy zrezygnowac nie zachowujac wskazanego wyzej trzymiesiecznego
    okresu wypowiedzenia? Umowa zostanie rozwiazana wtedy z dniem 23.10.2008,
    czyli z dniem podniesienia oplat? Pokrywaloby sie to wtedy z okresem na jaki
    byla zawarta umowa, czyli wlasnie 17 miesiecy...
    Inna sprawa ze informacja o podniesieniu abonamentu przyszla listem
    zwyklym - od czego CP bedzie liczyc owe 14 dni?

    Z gory dziekuje za uwage i licze na jakies podpowiedzi - na ichniej
    infolinii nijak nie mozna uzyskac odpowiedzi na pytania, ktore mnie nurtuja.
    Oni byc moze te odpowiedzi znaja, ale checi do podzielenia sie z klientem
    wiedza na temat jego praw to raczej nie maja...Moze ktos juz ma podobne
    doswiadczenia?
    pozdrawiam
    raB

  • 2. Data: 2008-08-26 18:20:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rabar-bar pisze:
> [...]
    > do umowy dolaczony zostal regulamin swiadczenia uslug
    > w regulaminie rowniez nie ma wzmianki o okresie wypowiedzenia

    Rzeczywiście. Dziwne i trudno dostępne te ogólne warunki Polsatu. Przed
    chwilę je przeczytałem, po dłuższym szukaniu. Nie zadawałbym się z nimi.

    > na infolinii zostalam poinformowana, ze okres wypowiedzenia to 3 miesiace
    > z czego taki okres wypowiedzenia wynika?

    Tylko ze słów tej pani :)
    Według mnie skoro okres wypowiedzenia nie jest określony ani w ogólnych
    warunkach, ani w umowie promocyjnej to znaczy że kwestia ta jest tam
    nieuregulowana, a co za tym idzie zgodnie z §11 pkt 4 ich regulaminu
    (http://www.unimar.waw.pl/regulaminpolsat.pdf) stosuje się przepisy
    kodeksu cywilnego. A jakie przepisy ? Przepisy umowy zlecenia (art. 750
    kc). A jakie jest wypowiedzenie umowy zlecenia zawartej na czas
    nieokreślony? Nie ma okresu wypowiedzenia (art. 746 kc). Tym samym
    według mnie następnego dnia po okresie umowy promocyjnej mówisz im do
    widzenia i umowy nie ma. możesz to tez zrobić wcześniej ale skutkiem na
    koniec umowy promocyjnej.Ciekawym jest jak to interpretuje Polsat.
    Dopytaj się ich z czego ich zdaniem wynika te 3 miesiące i podziel sie
    tą wiedzą. Na przyszłość z polsatu i wszelkich firm które na własnej
    stronie nie publikują ogólnych warunków umowy lepiej nie korzystać.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-26 19:04:46
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    > Na przyszłość z polsatu i wszelkich firm które na własnej stronie nie
    > publikują ogólnych warunków umowy lepiej nie korzystać.

    Dzieki za wskazowki
    fakt, czlowiek sam sobie winien ze podpisuje i nie mysli co bedzie z umowa
    za 1,5 roku :)
    teraz juz wiem ze sie mylilam, ale zylam w naiwnym przekonaniu, ze taka duza
    firma nie moze sobie pozwolic na tego typu niedociagniecia ;>
    pozdrawiam
    raB

  • 4. Data: 2008-08-26 19:49:49
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Moze ktos juz ma podobne doswiadczenia?

    Po krótce - umowę zawartą na określony czasu musisz wypowiedzieć przed jej końcem.
    Jak nie zdażysz to wypowiedzenie 3 m-ce. Oprócz tego możesz wypowiedzieć umowę w
    przypadku zmiany regulaminu.

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-08-26 21:38:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > Jak nie zdażysz to wypowiedzenie 3 m-ce. Oprócz tego możesz wypowiedzieć umowę w
    przypadku zmiany regulaminu.

    3 miesiące, bo pani na infolinii tak powiedziała ??
    Jakoś to uzasadniła ?

  • 6. Data: 2008-08-26 21:51:52
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    > *piotr'ek* pisze:

    > 3 miesiące, bo pani na infolinii tak powiedziała ??
    > Jakoś to uzasadniła ?

    w moim przypadku nijak nie uzasadnila. Tzn. twierdzila, ze "taki zapis jest
    w par.5 umowy". Niestety podczas rozmowy telefonicznej nie mialam przed soba
    umowy, dopiero potem dopadlam ow paragraf 5, w ktorym wlasnie jest m.in.
    cytowany wczesniej zapis o samoprzedluzeniu sie umowy i prawie do
    odstapienia od umowy po zawarciu. Zapisow o wypowiedzeniu brak, czyli
    faktycznie pozostalo "bo pani na infolinii tak powiedziala"
    faktycznie trzeba kolejnego telefonu zeby uzyskac jakies sensowniejsze
    uzasadnienie :)
    pozdrawiam
    raB

  • 7. Data: 2008-08-27 06:12:19
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    rabar-bar pisze:

    > pozdrawiam
    > raB

    Z tego co wiem, to wypowiadasz umowę przed rozpoczęciem ostatniego
    okresu rozliczeniowego. Czyli jeśli umowa kończy Ci się załóżmy
    10.10.2008, to musisz ją wypowiedzieć do 10.09.2008 - najlepiej listem
    poleconym ZPO.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 8. Data: 2008-08-27 06:14:03
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    rabar-bar pisze:
    > Witam
    A z drugiej strony, jeśli jesteś zdecydowany na rozwiązanie umowy to już
    wyślij do nich wypowiedzenie ze skutkiem na koniec okresu promocyjnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller