  • 11. Data: 2008-09-15 18:51:09
    Temat: Re: Samowolne 'karanie'...?
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Arturro pisze:

    > Czyli karanie przez straz miejska lub policje za postawienie samochodu na
    > oznaczonym miejscu dla inwalidow na terenie prywatnym jest bezprawne?

    A widziałeś kiedykolwiek SM lub Policję, która wykonuje czynności z
    zakresu PoRD na drodze prywatnej nie będącej w strefie zamieszkania ?
    Przeczytaj PoRD oraz akty towarzyszące, to pogadamy. Bo na razie widzę
    przyczynek do zbędnej dyskusji nie opartej o obowiązujące przepisy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2008-09-15 19:01:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał

    > Pod linkiem PRAWO opinia prawników - dwaj adwokaci
    > twierdzą, że taka akcja wyczerpuje znamiona wyższej
    > konieczności. Mają choć cień racji, czy bredzą...?

    Wyższa konieczność to byłoby skucie mordy wandalowi
    i przymuszenie go żeby to pazurami zdzierał do czysta.

  • 13. Data: 2008-09-15 20:47:55
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Sebcio <s...@n...com> wrote:

    > Bredzą, nie widzę tu zasady proporcjonalności. Nalepienie trudno
    > usuwalnej naklejki na szybę powoduje doprowadzenie pojazdu do stanu, w
    > którym do czasu usunięcia jej nie spełnia on wymogów Kodeksu Drogowego.
    > Oznacza to, że naklejenie jej równoznaczne jest z unieruchomieniem
    > pojazdu. Kłania się tu art. 124 KW.

    To chyba tak samo jak wkładanie za wycieraczkę ulotek reklamowych?

    --
    http://www.chmurka.net/ http://www.extreme-photo.pl/

  • 14. Data: 2008-09-15 20:49:34
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Alek <alek67@precz_ze_spamem.poczta.onet.pl> wrote:

    > Wyższa konieczność to byłoby skucie mordy wandalowi
    > i przymuszenie go żeby to pazurami zdzierał do czysta.

    Parkujesz na miejscach dla niepełnosprawnych?

    --
    http://www.chmurka.net/ http://www.extreme-photo.pl/

  • 15. Data: 2008-09-15 20:51:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid>
    napisał

    > To chyba tak samo jak wkładanie za wycieraczkę ulotek reklamowych?

    Chyba nie tak samo, bo ulotkę zza wycieraczki zwykle usuwasz łatwo
    i szybko. To raczej podpada pod zaśmiecanie lub umieszczanie
    ogłoszenia w miejscu na to nie przeznaczonym.

  • 16. Data: 2008-09-15 20:53:25
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid>
    napisał

    > Parkujesz na miejscach dla niepełnosprawnych?

    Nigdy. I potępiam tych którzy tak robią.
    Ale potępiam też wandalizm i samosądy.

  • 17. Data: 2008-09-15 21:01:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Wrz, 18:08, Sebcio <s...@n...com> wrote:

    >         Poza tym należy zauważyć że zdecydowana większość miejsc oznaczonych
    > znakiem P-24 znajduje się na drodze prywatnej (np. parking pod sklepem
    > zwykle nie ma statusu drogi publicznej).

    A to ciekawe. W mojej okolicu znajduje sie parking IKEA, Carrefour,
    Tesco i MediaMarkt. przed kazdym jest znak informujacy ze jest to
    droga publiczna i maja zastosowanie przepisy PoRD.

    Uwazam ze lepiej taka naklejke cbylo nalepic na srodku maski z napisem
    "Jestem burunem parkingowym"

  • 18. Data: 2008-09-16 06:02:47
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Alek pisze:

    > Nigdy. I potępiam tych którzy tak robią.
    > Ale potępiam też wandalizm i samosądy.

    No i to jest sedno sprawy. Martwi mnie że tak wiele jest programów
    które mając słuszne założenia, realizowane są w sposób naruszający
    prawo. Czyż program "Parkujesz - zdrapujesz" nie mogłby zorganizować
    ludowej inicjatywy ustawodawczej mającej na celu zmiany PoRD lub lepiej
    KW ? Przecież nie od dzisiaj wiadomo że Polacy to naród który trzeba
    trzymać za gębę, bo ma skłonności do samowoli :( Niestety, drugą naszą
    cechą narodową jest pomachiwanie szabelką i pokrzykiwanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2008-09-16 06:29:57
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > kulturalnych ludzi. Rozmawiamy jednak o prawnych aspektach sprawy, a nie
    > o aspektach emocjonalnych. Ok ?

    > Cytat ze strony akcji - "Naklejka foliowa w formacie ok. A-4".
    > Zakładamy że nie naklejasz jej w rogu, lecz tak aby zwrócić uwagę
    > kierowcy. Zwykle więc gdzieś pośrodku szyby. Teraz zajrzyjmy do
    > rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów - § 8.5 1) mówi
    > że "[...]przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną
    > widoczność bez zniekształcenia obrazu[...]". Naklejki w rogach nie
    > ograniczają pełnej widoczności, w przeciwieństwie do naklejki A-4 mniej

    ale to kierowca jest odpowiedzialny na widocznosc przedniej szyby a nie
    osoby trzecie.

    > No i zwróć jeszcze uwagę na jeden bardzo ważny aspekt - zarówno
    > winieta jak i naklejka rejestracyjna mają umocowanie ustawowe.

    > Jak ją nakleisz na środku, to owszem - nie spełnia.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 20. Data: 2008-09-16 06:32:37
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > Przeczytaj PoRD oraz akty towarzyszące, to pogadamy. Bo na razie widzę
    > przyczynek do zbędnej dyskusji nie opartej o obowiązujące przepisy.

    a widziales kiedys zeby ON mial problem w zaparkowaniu na drodze
    prywatnej nie będącej w strefie zamieszkania?

    bo my caly czas mowimy o miejscach znajdujacych sie w miejscie

    pozdrawiam
    SlawcioD