  • 31. Data: 2012-06-19 10:28:43
    Temat: Re: Samobójstwo z zabezpieczonego pistoletu?
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-06-19 02:26, Animka pisze:

    > Pędź obszczańcu............

    LOL. jakże merytoryczna odpowiedź :)

    --
    Sonn

  • 32. Data: 2012-06-19 12:13:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.06.2012 17:13, m pisze:
    > To jeszcze raz, specjalnie dla Ciebie inaczej sformułuję to co Witek
    > napisał: nie, nie można. Kontekst wskazuje na to że tylko jedna wersja
    > jest prawdziwa.

    To zrób badanie: wyskocz w pracy na biuro albo gdzieś i spytaj ,,Z czym
    kojarzy ci się zwrot >>zabezpieczony pistolet<<?''. Stawiam na to, że 99
    a może 100% odpowiedzi będzie z pistoletem z ustawionym przełącznikiem
    bezpieczeństwa. Owszem, wprowadzenie kontekstu z artykułu zapewne dość
    silnie zmienia postrzeganie, ale i tak to zdanie jest dość niefortunnie
    skonstruowane i pobieżne czytanie przez osobę niewprawioną w mowie
    branżowej policji może przynieść pierwsze skojarzenie, że pistolet BYŁ
    ZAPEZPIECZONY zanim trafił w ręce policji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2012-06-19 12:25:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > wprowadzenie kontekstu z artykułu zapewne dość
    > silnie zmienia postrzeganie

    I tyle. Inteligentny człowiek poradzi sobie z odpowiednim zrozumieniem,
    a już na pewno z pochopnym wyciąganiem wniosków (czyli z animkowaniem).

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2012-06-19 12:29:18
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > kojarzy ci się zwrot>>zabezpieczony pistolet<<?''. Stawiam na to, że 99
    > a może 100% odpowiedzi będzie z pistoletem z ustawionym przełącznikiem

    I jak się ma ten eksperyment do tematu wątku? Eksperyment by powiedział
    jak jest postrzegany zwrot *bez kontekstu*. Zaś tutaj omawiamy zwrot *w
    kontekście*. I nijak *w tym kontekście* nie można dwojako rozumieć tego
    zwrotu. Tj - można, bo w końcu Animka tak zrozumiała, ale nie wolno.

    p. m.

  • 35. Data: 2012-06-19 13:15:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

> [...]
    > i pobieżne czytanie przez osobę niewprawioną w mowie branżowej policji
    > może przynieść pierwsze skojarzenie, że pistolet BYŁ ZAPEZPIECZONY

    Teren zdarzenia też był zabezpieczony ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 36. Data: 2012-06-19 18:03:52
    Od: "Animek" <D...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał:
> [...]
    > w mowie branżowej policji może przynieść pierwsze skojarzenie,
    > że pistolet BYŁ ZAPEZPIECZONY zanim trafił w ręce policji.

    Z tekstu i kontekstu możliwe są trzy opcje:
    - zabezpieczony pistolet
    - pistolet zabezpieczony jako dowód
    - zabezpieczony pistolet został zabezpieczony jako dowód przez policję
    Oczywiście każdy kto wie jak działa ta nasza milicja i jacy tam pracują
    inteligenci pokroju ryśka z klanu, wie że policja dowodów zwykle nie
    zabezpiecza, co najwyżej je preparuje, więc dwie ostatnie opcje odpadają i
    zostaje forma o treści przedstawionej przez Animkę.
    Oczywiście jeszcze jest małe prawdopodobieństwo że yntelygentna milicja
    zabezpieczyła zabezpieczony pistolet jako dowód samobójstwa, ale oni już tak
    mają, czy ktoś jeszcze czegoś nie rozumie?

  • 37. Data: 2012-06-20 12:21:03
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > bingo
    > jedyny ktory wzial wlasciwa poprawke na Annimke i jej inteligencje.
    >
    > Oto co animka czytuje
    >
    > http://www.se.pl/multimedia/galeria/88146/173066/dom
    -slawomira-petelickiego-na-mokotowie-tu-zginal-gener
    al-zdjecia/

    > "To w tym miejscu doszło do tragedii. W budynku wielorodzinnym na
    > warszawskim Mokotowie, przy ulicy Tagore'a, zginął od strzału w głowę
    > założyciel GROM-u, generał Sławomir Petelicki (+66 l). Do zdarzenie doszło
    > w garażu bloku. Zabezpieczona broń i łuska przy ciele Petelickiego, na
    > razie wskazują, że było to samobójstwo."

    Zdanie jest jednoznaczne zabezpieczona broń wskazuje na samobójstwo :)))
    Powinnie użyć liczny mnogiej "zabezpieczone broń i łuska" i wówczas
    interpretacja by musiała być inna :)))

  • 38. Data: 2012-06-20 16:36:03
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-20 12:21, Przemek Lipski pisze:
> [...]
    >
    > Zdanie jest jednoznaczne zabezpieczona broń wskazuje na samobójstwo :)))
    > Powinnie użyć liczny mnogiej "zabezpieczone broń i łuska" i wówczas

    Spokooooojnie. To było zamierzone. :)
    Już dwa dni temu autor tej notatki polał kolegom w redakcji szampana i
    skasował premię za darmową reklamę "se". Animka się podłożyła i zrobiła
    brudną robotę, a my ubiliśmy pianę.

    A żeby trochę merytorycznie się podopieprzać, to:
    większość współczesnych pistoletów nie ma "wajchy do przekładania"
    safe-shot. (To mogłoby być dla przeciętnego psa za trudne do
    opanowania.) Pistolet współczesny na ogół "odbezpiecza się sam" przy
    naciskaniu spustu.
    [Disclaimer: nie wiem jaki pistolet znaleziono przy denacie]
    Jest w necie sporo szczegółowych opisów, rysunków, schematów, animacji.

    A poza tym - wiemy już, że ś.p. gen. P. miał alc-hajmera i najwyraźniej
    zapomniał odbezpieczyć ;)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 39. Data: 2012-06-20 17:18:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

> [...]
    >
    > Zdanie jest jednoznaczne zabezpieczona broń wskazuje na samobójstwo :)))
    > Powinnie użyć liczny mnogiej "zabezpieczone broń i łuska" i wówczas

    oczekujesz znajomosci poprawnje polszczyzny od pismakow robiacych na
    umowe zlecenie za wierszowke?

  • 40. Data: 2012-06-22 20:16:06
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    .

    > A poza tym - wiemy już, że ś.p. gen. P. miał alc-hajmera i najwyraźniej
    > zapomniał odbezpieczyć ;)

    Tego akurat nie wiemy.