  • 11. Data: 2006-03-22 11:09:52
    Temat: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    quasi-biolog <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisali:

    > A skad. Sam na siebie pracuje, placi podatki, skladki itd. Jego zycie - jego
    > wlasnosc. Obowiazku zycia nie ma.

    A nie przyszlo ci do glowy, ze moze miec depresje?

    . KRZYZAK ############ UWAGA! ################.
    . Skierniewice ####################################.
    ......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl ..

  • 12. Data: 2006-03-22 11:17:25
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dorota D. <d...@g...com> napisał(a):

    > Jeśli są świadkami takich gróźb i faktycznie wiedzą od kogo pochodzą, to
    > dlaczego mieliby nie miec prawa interweniować?

    A jesli ktos ma zamiar dokonac w sklepie zakupu czy oddania glosu w wyborach
    prywatnym zdaniem szanownego pana policjanta, to tezm ma miec on prawo
    interweniowac? Badzmy powazni...

    > Przecież to może jakiś
    > dzieciak nieszczęśliwie zakochany pisać...

    Moze. I co to (tj. motywy stojace za jego suwerenna decyzja) ma do rzeczy?

    Nawiasem mowiac, tacy (a znam takich) to z regoly nie odbieraja sobie zycia
    lecz jedynie dokonuja zalosnego, wyrachowanego popisu "pseudo-samobojstwa".

    > Też się zastanawiam, jak ma to wyglądać. IMO wejść nie mogą na siłę bez
    > nakazu, mogą jedynie dzwonić do drzwi, a ja jako wolny obywatel mam prawo im
    > nie otworzyć...

    No wlasnie - IMHO powinoo byc "i wszystko na ten temat". A nie jest - wszak
    policja w majestacie prawa przesladuje samobojcow. A zatem pytam prawnikow, w
    jaki sposob ow prawny majestat na cos takiego pozwala?

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 13. Data: 2006-03-22 11:21:58
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> napisał(a):

    > A nie przyszlo ci do glowy, ze moze miec depresje?

    Moze. Czesto maja. I co to ma do rzeczy? W majestacie prawa dyskryminujemy
    osobey cierpiace na depresje odbierajac im prawo do suwerennych decyzji?
    Badzmy powazni.

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 14. Data: 2006-03-22 11:24:11
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    quasi-biolog <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > A jesli ktos ma zamiar dokonac w sklepie zakupu czy oddania glosu w wyborach
    > prywatnym zdaniem szanownego pana policjanta, to tezm ma miec on prawo
    > interweniowac? Badzmy powazni...

    Przepraszam za blad. Mialo byc:

    A jesli ktos ma zamiar dokonac w sklepie zakupu czy oddania glosu w wyborach -
    NIERACJONALNEGO, prywatnym zdaniem szanownego pana policjanta, to tez ma miec
    on prawo interweniowac?

  • 15. Data: 2006-03-22 11:34:15
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    quasi-biolog <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisali:
    > Moze. Czesto maja. I co to ma do rzeczy? W majestacie prawa dyskryminujemy
    > osobey cierpiace na depresje odbierajac im prawo do suwerennych decyzji?

    Wlasnie o to chodzi, ze w przypadku depresji ta decyzja jest srednio
    suwerenna. A depresje sie leczy, a nie czeka az dopelni dziela.

  • 16. Data: 2006-03-22 11:39:31
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Graszka <g...@w...pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że w imię daleko posunietej wolności do wszystkiego gotów byłbyś
    > poświęcić życie swojego małoletniego dziecka, które przeżywa jakieś problemy
    > i nie mogąc sobie z nimi poradzić postanawia skończyć ze wszystkim raz na
    > zawsze.

    Po pierwsze: jesli zalezaloby mi na jego zyciu, to oczywiscie probowalbym go
    przekonac do zmiany decyzji - nawet stosujac irracjonalna manipulacje (lacznie
    z sugestia pomocy psychiatrycznej i terapi farmakologicznej). Oczywiscie, nie
    mam zadnej gwarancji, ze by mi sie udalo...
    Na ale to moja *prywatna*, nieformalna inicjatywa, a nie prawnie narzucona na
    sluzby pozadkowe dyrektywa.

    Po drugie: to nie ja "poswiecam" jego zycie, lecz ono robi to samodzielnie -
    moca wlasnej suwerennej decyzji do ktorej ma moralne i - IMHO - formalne prawo.

    > Gratuluję! Takich bezkompromisowych ludzi jak ty nam potrzeba.
    > Wolność ponad wszystkim!

    A dziekuje. Chlodny racjonalizm ostatnimi czasy nie czesto jest doceniany.
    Nawet sarkastyczna ironia... ;-)

    > A jakie cywilizowane kraje masz na myśli?

    Panstwa UE + Skandynawia + Szwajcaria + Japonia + Korea Pd + Singapur + RPA +
    USA + Kanada + pewnie pare innych. Jednym slowem: panstwa oparte o idealy
    bezprzymiotnikowej demokracji, praw czlowieka i wolnego rynku.

    > bez pozdrowień

    Czymze na ten zaszczyt sobie zasluzylem? ;-)

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 17. Data: 2006-03-22 12:21:54
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> napisał(a):

    > Wlasnie o to chodzi, ze w przypadku depresji ta decyzja jest srednio
    > suwerenna.

    Alez sa calkowicie suwerenne i poczytalne! Depresja jest zaburzeniem raczej
    nastroju niz zdolnosci poznawczych/poczytalnosci. Malo tego - bywa, ze
    pozytywnie wplywa na owe zdolnosci poprzez tzw. *realizm depresyjny*.

    Nawiasem mowiac, obecnie wydaje sie, ze w wiekszosci przypadkow nawet nie
    powinno sie nazywac depresji "zaburzeniem", lecz po prostu zwykla,naturalna
    psycho-fizjologiczna reakcja organizmu, vide:
    [ http://tinyurl.com/qzvst ]
    [ http://tinyurl.com/quxnl ]
    [ http://tinyurl.com/m7xdq ].

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 18. Data: 2006-03-22 13:00:15
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

> [...]
    > nastroju niz zdolnosci poznawczych/poczytalnosci. Malo tego - bywa, ze
    > pozytywnie wplywa na owe zdolnosci poprzez tzw. *realizm depresyjny*.

    Sklonnosc do samobojstwa wlasnie swietnie ilustruje ta poczytalnosc. Daj
    spokoj...
    Miales kiedys do czynienia z depresja? Nie z dolkiem, czy zlym nastrojem?

  • 19. Data: 2006-03-22 13:18:21
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> napisał(a):

    > Sklonnosc do samobojstwa wlasnie swietnie ilustruje ta poczytalnosc.

    A niby dlaczego nie? Swiadome zrezygnowanie z dalszego torturowania sie zyciem
    jest jak najbardziej przejawem zdrowego rozsadku.

    > Miales kiedys do czynienia z depresja?

    Mialem. Z normalna depresja leczona dwoma SSRI
    [ http://en.wikipedia.org/wiki/Fluoxetine ]
    [ http://en.wikipedia.org/wiki/Paroxetine ].
    Nie przejmoj sie, wiem co mowie...

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 20. Data: 2006-03-22 13:25:03
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:dvriqt$j8t$1@inews.gazeta.pl...
    > A niby dlaczego nie? Swiadome zrezygnowanie z dalszego torturowania sie
    zyciem
    > jest jak najbardziej przejawem zdrowego rozsadku.

    Świadome zrezygnowanie z kiedykolwiek poczętego potomstwa (czyt. aborcja,
    podwiązanie nasieniowodów, jajowodów) też jest przejawem zdrowego rozsądku w
    niektórych przypadkach, a mimo to karalnym.... BTW, ponoć kiedyś próby
    samobójcze były karalne (sic!); czy w Polsce nie wiem ale słyszałam o
    Anglii.

    Pozdrawiam,
    Akulka