eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSąd cofnął mi alimenty z datą wsteczną - ojciec domaga się zwrotu › Sąd cofnął mi alimenty z datą wsteczną - ojciec domaga się zwrotu
    From: "Michał" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sąd cofnął mi alimenty z datą wsteczną - ojciec domaga się zwrotu
    Date: Tue, 12 Feb 2008 16:51:25 +0100

    Witam.

    Ostatnie orzeczenie sądu okręgowego z 2004r.

    1.Sąd ... zmienia zaskarżony wyrok w ten sposób, że ustala, iż obowiązek
    alimentacyjny powoda X wobec pozwanego Y wygasł z dniem 1 mraca 2003r,
    oddalając dalej idące powództwo.

    2. zasądza od pozwanego na rzecz powoda kwotę 576 zł tytułem zwrotu kosztów
    procesu za obie instancje.

    Prawniekiem nie jestem, ale rozumiem to tak, że MUSZE oddać 576zł (to
    naprwno), ale nie ma mowy o zwrocie nadpłaconych alimentów.

    Inna sprawa, że w tamtym okresie nie pracowałem, uczyłem się (wieczorowo,
    potem zaocznie) i nie miałem środków na zwrot za koszty procesu... oddawałem
    po 30zł/miesiąc - pieniądze nie były przyjmowane, potwierdzenia gdzieś mam.

    Dzisiaj dostałem wezwanie na stawienie się na rozprawe o oddanie
    nadpłaconych alimentów - łączna kwota, to ponad 6000zł.

    Czy tak można? Przecież to sąd przyznał mi alimenty i gdzie tu moja wina?
    Dostawałem po 300zł z czego opłacałem sobie szkołe i, wiadomo, rzeczy
    codzienne.

    Mogą mi kazać to spłacić? Obecnie dalej kontynuuję naukę zaocznie (nauka
    płatna), prace mam, ale żyć trzeba.

    Jak takie sprawy wyglądają w praktyce?