  • 41. Data: 2011-01-03 18:27:36
    Temat: Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 12:16 PM, Smok Eustachy wrote:

    > Zwykłe oszustwo. Coś jak wyłudzenie

    jakie oszustwo?

  • 42. Data: 2011-01-03 18:29:00
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com>

    > Poza tym nie można ukarać niewinnego dopóki nie udowodni mu się winy a
    > niepamiętanie kto jechał samochodem nie wchodzi chyba w zakres wykroczeń
    > kodeksów karnych wszelkiej maści. Ja nie pamiętam kto w zeszłym tygodniu
    > jechał moim autkiem a co dopiero dwa miesiące temu.

    Ale tu wina jak najbardziej jest - "niepamiętanie" jest wykroczeniem.
    --
    Który przepis o tym traktuje ?

    Pretensje o sensowność kieruj do posłów którzy to uchwalili.
    --
    Najpierw podaj przepis

  • 43. Data: 2011-01-03 18:31:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Sensowne - samochód to nie żona - musisz wiedzieć kto go używa.

    Który przepis tak to ujmuje ?

    > Inaczej
    > każdy sprawca wypadku albo wykroczenia by się tłumaczył, że to nie on
    > jechał.

    A jak hulajnogą pojedzie to będzie się mógł tłumaczyć ?

  • 44. Data: 2011-01-03 18:46:56
    Temat: Re: [OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ... - tolerancja prędkościomierza
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Apropos prędkościomierza, to we wszystkich samochodach jakimi dotąd
    > jechałem, prędkościomierz zawyżał wskazanie o 5-10 km/h. Czyli jak
    > wskazywał 50km/h - naprawdę to było 40km/h. Jak 120 - naprawdę to było
    > 115km/h.
    >
    > Czy to jest reguła, czy miałem akurat takie szczęście? Jeżeli to jest
    > reguła, to powoływanie się na tolerancję prędkościomierza nie jest chyba
    > najwłaściwsze w tym przypadku.

    To jest właśnie po to, by tolerancja nie skutkowała pokazywaniem mniejszej
    prędkości, ale nie we wszystkich samochodach zawyża. Odpowiedzialności to
    raczej nie znosi. Prędzej fotoradar. Jeśli wykażesz, że mógł źle zmierzyć to
    sąd musi to uwzględnić. Może w instrukcji pisać np, że w pewnych warunkach
    może duży błąd pomiaru mieć...

  • 45. Data: 2011-01-03 18:46:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 12:31 PM, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Który przepis tak to ujmuje ?

    > A jak hulajnogą pojedzie to będzie się mógł tłumaczyć ?

    wez przeczytaj wątek, bo nikomu sie nie chce powtarzac od poczatku.

  • 46. Data: 2011-01-03 18:49:43
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

    > czyli jest winna.
    > ona nie jest winna przekroczenia predkosci, bo sprawcy nie wykryto.
    > ona jest winna wykroczenia z kodeksu wykroczen w zwiazku z art 78.4 PORD
    > czyli niewskazania osoby mimo nalożonego na nią takiego obowiązku

    A wskazanie (zakłądając, że jest to prawdą), że samochód prowadził Heniek,
    którego poznałem w dniu zdarzenia i nie znam ani jego nazwiska ani adresu. Nie
    mam prawa legitymować swoich znajomych a kontakt z nim urwał się po tej
    przejażdżce.
    Ciekawe co na to SM?

  • 47. Data: 2011-01-03 18:52:18
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    > raczej nie znosi. PrÄ&#65533;dzej fotoradar. JeĹ&#65533;li wykaĹźesz, Ĺźe
    mĂłgĹ&#65533; Ĺşle zmierzy
    > Ä&#65533; to
    > sÄ&#65533;d musi to uwzglÄ&#65533;dniÄ&#65533;. MoĹźe w instrukcji pisaÄ&#65533;
    np, Ĺźe w pewnych warunkac
    > moĹźe duĹźy bĹ&#65533;Ä&#65533;d pomiaru mieÄ&#65533;...

    No właśnie, przecież fotoradar jest zasilany akumulatorem, który może mieć
    zmienne warunki zasilania a do tego nie ma żadnej homologacji. Gdzieś
    czytałem, że jakiś sprytny kierowca w taki sposób się wybronił z mandatu i w
    sądzie mu przyznali rację.

  • 48. Data: 2011-01-03 18:54:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-01-03 19:52, PioPio pisze:
    > [..] Gdzieś
    > czytałem, że jakiś sprytny kierowca w taki sposób się wybronił z mandatu i w
    > sądzie mu przyznali rację.

    Gdzieś to może i tak.
    Ale nie w Polsce.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 49. Data: 2011-01-03 19:16:06
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    witek napisał(a):
    > jakie oszustwo?
    Proste walenie ziomala w dupe.
    --
    Krzysiek

  • 50. Data: 2011-01-03 19:27:12
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-03 17:51, witek pisze:

    > o przepisie wiedziec i sie do niego przygotowac, wiedzac, ze w
    > kazdej chwili mozesz zostac zapytany komu dales samochod.

    Ale ja wskazuję kto prowadził, któraś z osób na pokładzie.

    Dla ułatwienia, prowadzić mogła albo kobieta, albo 2 mężczyzn, i
    potrzebuję więcej informacji ... bo a nuż zmienialiśmy się
    minutę wcześniej/później.

    Przejazd z nad morza do centrum polski, człek może być zmęczony,
    i poprosić o zmianę ...

    Ja nie chcę uniknąć odpowiedzialności - ja próbuję ustalić kto
    odpowiedzialność winien ponieść, a jest mi to uniemożliwiane. Do
    tego wmawia mi się na psp, że należy mi się mandat "za
    utrudnianie" ustalenia.

    Ależ ja próbuję właśnie ustalenie przebiegu zdarzenia UŁATWIĆ !
    6008