    From: "Bungo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: -- SKAZANY W CUDZEJ SPRAWIE ---
    Date: Fri, 5 Nov 2004 22:53:43 +0100

    Zwracam sie z prosba o pomoc z nadzwyczaj nietypowym problemem prawnym -
    otoz w prawomocnym juz wyroku Sad Rejonowy w S. wymienil mnie z imienia i
    nazwiska
    (jako osoby ktora miala rzekomo przyjac jakas drobna korzysc majatkowa) w
    tresci wyroku karnego orzeczonego przez ten Sad wobec innej osoby (w czesci
    opisujacej przypisane
    tej osobie przestepstwo) - w sprawie, w ktorej nie bylem strona, ani nawet
    swiadkiem.

    Zostalem wiec niejako "skazany zaocznie" i to bez swojej wiedzy i
    jakiegokolwiek
    udzialu - na dodatek w sprawie dotyczacej nieznanych mi osob. O takiej
    tresci tego wyroku dowiedzialem sie przypadkiem, a Sad obecnie odmawia
    mi nawet wydania odpisu tego wyroku (sic!!) Podnosi, chyba nawet calkiem
    slusznie, iz
    skoro nie jestem strona w sprawie, w ktorej orzeczono ow wyrok - nie mam
    zadnej legitymacji prawnej do dzialania. Absurd do kwadratu!

    CO ROBIC?
    ========
    Nie pytam o zadoscuczynienie, bo z tym sobie raczej poradze.

    W jaki sposob doprowadzic do sprostowania tresci prawomocnego wyroku?
    ===
    Chcialbym, aby krzywdzaca mnie tresc "cudzego" wyroku zastapiono zapisem
    odzwierciedlajacym prawde obiektywna, lub przynajmniej usunieto z tego
    wyroku moje imie i nazwisko. Problem jest powazny - w mysl orzecznictwa NSA
    wyroki sadow sa informacja publiczna i musza byc udostepniane kazdemu
    obywatelowi na zyczenie, az do czasu kiedy skazanie nie ulegnie zatarciu.

    Sprawa jest autentyczna.

    mocno zdziwiony tym wszystkim

    Bungo