    Date: Fri, 05 Nov 2010 10:01:13 +0100
    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rzeka, powódź i podatki

    W Polsce generalnie nie ma prywatnych rzek ale prawo
    chyba tego nie zabrania.
    Od używania rzeki należy wnosić opłaty (do jej właściciela).
    Np. odprowadzenie wód opadowych ma swój konkretny cennik
    czy produkcja elektryczności (elektrownie wodne).

    Do czego zmierzam?

    Dlaczego ciągle słyszymy o konieczności ubezpieczania
    się mieszkańców od skutków powodzi? Zwłaszcza na terenach
    przyrzecznych.
    Na logikę to przecież WŁAŚCICIEL RZEKI powinien się
    ubezpieczyć. Gdyby mnie zalała "czyjaś rzeka" ... zażądałbym
    odszkodowania od właściciela i kropka.
    Gdybym ja miał rzekę, ubezpieczyłbym się.

    --

    Tomy M.