eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2007-12-13 10:14:54
    Temat: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>

    Sprawę opisywałem wcześniej w temacie "zawarcie umowy na odległość" z dn.
    5.12.2007. Napisałem do firmy pismo z rezygnacją powołując się na brak jasno
    sprecyzowanego terminu odstąpienia od umowy. Dziś otrzymałem takie pismo:

    "W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 5 grudnia 2007 roku, uprzejmie
    informujemy, iż złożone oświadczenie woli o odstąpieniu od zawartej umowy o
    zakup serwera wirtualnego xxxx nie wywołuje skutków prawnych, bowiem zostało
    złożone z uchybieniem 10-cio dniowego terminu określonego art. 7 ust. 1
    ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    (Dz.U.00.22.271 z poźn. zm.).
    Wyjaśniamy, iż zasady świadczenia usługi oprócz regulaminu promocji określa
    Regulamin świadczenia usług wraz z zasadami rejestracji i utrzymywania nazw
    domen internetowych xxxxxx, zgodnie z którym (Rozdz. III ust. 2 pkt 13)
    klienci będący konsumentami zostali pouczeni o przysługującym im prawie
    odstąpienia i sposobie jego realizacji. Regulamin ten jest ogólnie dostępny
    i każdorazowo udostępniany przed zawarciem umowy.

    W tej sytuacji art. 10 ust. 2 powołanej ustawy nie znajduje zastosowania, a
    zawarta umowa nadal obowiązuje. "

    Tyle że:

    1) Regulamin nie był mi przedstawiony podczas podpisywania umowy,
    2) Brak było WYRAŹNEJ informacji o możliwości odstąpienia od umowy (a taka
    powinna być - jej brak daje mi 3 miesięczny okres wypowiedzenia) - co
    najwyżej w ogólnym regulaminie, który defacto przy podpisywaniu umowy NIE
    WYŚWIETLAŁ się na stronie - był tylko regulamin PROMOCJI w którym to brak
    było zapisu o odstąp. od umowy.

    Pytanie - jak to teraz ugryźć? Iść do rzecznika konsumentów, czekać na
    fakturę i jej nie płacić, czy po jej przyjściu iść na policję w sprawie o
    wyłudzenie? Dzięki za wszelkie sugestie.



  • 2. Data: 2007-12-13 10:17:53
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>

    Ps. Zeby było śmieszniej ja swoje pismo wysłałem listem poleconym,
    odpowiedź dostałem drogą mailową - co chyba nie jest wiążącą prawnie
    odpowiedzią. Porównuję to do reklamacji - odpowiedź musi być na pismie w
    ciągu iluś tam dni - w przypadku jej braku oznacza to na uznanie reklamacji.
    Mam rację?



  • 3. Data: 2007-12-13 10:25:57
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: industrial <i...@o...eu>

    Bartek Zawistowski wrote:
    > Sprawę opisywałem wcześniej w temacie "zawarcie umowy na odległość" z dn.
    > 5.12.2007. Napisałem do firmy pismo z rezygnacją powołując się na brak jasno
    > sprecyzowanego terminu odstąpienia od umowy. Dziś otrzymałem takie pismo:
    [..]

    Masz jakiś adres e-mail? ;) Bo napisałem do Ciebie na ten podany, ale
    przypuszczam, że bezcelowo.

    Jak masz, skontaktuj się ze mną via priv.

    ind.


  • 4. Data: 2007-12-13 10:34:02
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: " Paweł Elert" <p...@W...gazeta.pl>

    To sprzedawca ma obowiązek udowodnić że poinformował cię o 10-dniowym terminie
    odstąpienia, niestety wielu producentów próboje się wywinąć z tego przepisu.
    Polecam Federację konsumentów, w moim przypadku firma zupełnie inaczej
    zareagowała jak dostała od nich oficjalny list

    Pozdrawiam Paweł

    Bartek Zawistowski <f...@w...polska.pl> napisał(a):

    > Sprawę opisywałem wcześniej w temacie "zawarcie umowy na odległość" z dn.
    > 5.12.2007. Napisałem do firmy pismo z rezygnacją powołując się na brak jasno
    > sprecyzowanego terminu odstąpienia od umowy. Dziś otrzymałem takie pismo:
    >
    > "W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 5 grudnia 2007 roku, uprzejmie
    > informujemy, iż złożone oświadczenie woli o odstąpieniu od zawartej umowy o
    > zakup serwera wirtualnego xxxx nie wywołuje skutków prawnych, bowiem zostało
    > złożone z uchybieniem 10-cio dniowego terminu określonego art. 7 ust. 1
    > ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    > (Dz.U.00.22.271 z poźn. zm.).
    > Wyjaśniamy, iż zasady świadczenia usługi oprócz regulaminu promocji określa
    > Regulamin świadczenia usług wraz z zasadami rejestracji i utrzymywania nazw
    > domen internetowych xxxxxx, zgodnie z którym (Rozdz. III ust. 2 pkt 13)
    > klienci będący konsumentami zostali pouczeni o przysługującym im prawie
    > odstąpienia i sposobie jego realizacji. Regulamin ten jest ogólnie dostępny
    > i każdorazowo udostępniany przed zawarciem umowy.
    >
    > W tej sytuacji art. 10 ust. 2 powołanej ustawy nie znajduje zastosowania, a
    > zawarta umowa nadal obowiązuje. "
    >
    > Tyle że:
    >
    > 1) Regulamin nie był mi przedstawiony podczas podpisywania umowy,
    > 2) Brak było WYRAŹNEJ informacji o możliwości odstąpienia od umowy (a taka
    > powinna być - jej brak daje mi 3 miesięczny okres wypowiedzenia) - co
    > najwyżej w ogólnym regulaminie, który defacto przy podpisywaniu umowy NIE
    > WYŚWIETLAŁ się na stronie - był tylko regulamin PROMOCJI w którym to brak
    > było zapisu o odstąp. od umowy.
    >
    > Pytanie - jak to teraz ugryźć? Iść do rzecznika konsumentów, czekać na
    > fakturę i jej nie płacić, czy po jej przyjściu iść na policję w sprawie o
    > wyłudzenie? Dzięki za wszelkie sugestie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2007-12-13 11:34:45
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: "Alex" <d...@p...onet.pl>


    > To sprzedawca ma obowiązek udowodnić że poinformował cię o 10-dniowym
    > terminie
    > odstąpienia, niestety wielu producentów próboje się wywinąć z tego
    > przepisu.

    Ciekawe jaki tak dowód wg Ciebie powinien wyglądać ...


  • 6. Data: 2007-12-13 12:12:11
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: "Pawel " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    > Pytanie - jak to teraz ugryźć? Iść do rzecznika konsumentów, czekać na
    > fakturę i jej nie płacić, czy po jej przyjściu iść na policję w sprawie o
    > wyłudzenie? Dzięki za wszelkie sugestie.

    Mysle, ze znajdz program do robienia filmikow z ekranu, to znaczy tego co
    ogladasz. Wejdz na strone, filmuj skladanie zamowienia. Sfilmuj wszystkie
    regulaminy, ktore Ci wyskocza. Zapisz, zachowaj dla potrzeb dalszych dzialan,
    wyslij filmik do firmy, ewentualnie zanies do rzecznika konsumentow, federacji
    konsumentow itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2007-12-13 12:15:42
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>

    Napisałem Ci na priva :)



  • 8. Data: 2007-12-13 12:31:43
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alex pisze:
    >
    >> To sprzedawca ma obowiązek udowodnić że poinformował cię o 10-dniowym
    >> terminie
    >> odstąpienia, niestety wielu producentów próboje się wywinąć z tego
    >> przepisu.
    >
    > Ciekawe jaki tak dowód wg Ciebie powinien wyglądać ...

    Np. własnoręcznie podpisane przez klienta oświadczenie o zapoznaniu się
    z taką informacją.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1