    From: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Date: Thu, 13 Dec 2007 11:14:54 +0100

    Sprawę opisywałem wcześniej w temacie "zawarcie umowy na odległość" z dn.
    5.12.2007. Napisałem do firmy pismo z rezygnacją powołując się na brak jasno
    sprecyzowanego terminu odstąpienia od umowy. Dziś otrzymałem takie pismo:

    "W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 5 grudnia 2007 roku, uprzejmie
    informujemy, iż złożone oświadczenie woli o odstąpieniu od zawartej umowy o
    zakup serwera wirtualnego xxxx nie wywołuje skutków prawnych, bowiem zostało
    złożone z uchybieniem 10-cio dniowego terminu określonego art. 7 ust. 1
    ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    (Dz.U.00.22.271 z poźn. zm.).
    Wyjaśniamy, iż zasady świadczenia usługi oprócz regulaminu promocji określa
    Regulamin świadczenia usług wraz z zasadami rejestracji i utrzymywania nazw
    domen internetowych xxxxxx, zgodnie z którym (Rozdz. III ust. 2 pkt 13)
    klienci będący konsumentami zostali pouczeni o przysługującym im prawie
    odstąpienia i sposobie jego realizacji. Regulamin ten jest ogólnie dostępny
    i każdorazowo udostępniany przed zawarciem umowy.

    W tej sytuacji art. 10 ust. 2 powołanej ustawy nie znajduje zastosowania, a
    zawarta umowa nadal obowiązuje. "

    Tyle że:

    1) Regulamin nie był mi przedstawiony podczas podpisywania umowy,
    2) Brak było WYRAŹNEJ informacji o możliwości odstąpienia od umowy (a taka
    powinna być - jej brak daje mi 3 miesięczny okres wypowiedzenia) - co
    najwyżej w ogólnym regulaminie, który defacto przy podpisywaniu umowy NIE
    WYŚWIETLAŁ się na stronie - był tylko regulamin PROMOCJI w którym to brak
    było zapisu o odstąp. od umowy.

    Pytanie - jak to teraz ugryźć? Iść do rzecznika konsumentów, czekać na
    fakturę i jej nie płacić, czy po jej przyjściu iść na policję w sprawie o
    wyłudzenie? Dzięki za wszelkie sugestie.