eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd.. › Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Paweł Elert" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd..
    Date: Thu, 13 Dec 2007 10:34:02 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <fjr1qq$69n$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fjr0ms$r22$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: fw-gw-atm.mimuw.edu.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1197542042 6455 172.20.26.241 (13 Dec 2007 10:34:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Dec 2007 10:34:02 +0000 (UTC)
    X-User: pawelelert
    X-Forwarded-For: 10.1.1.177
    X-Remote-IP: fw-gw-atm.mimuw.edu.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:503978
    [ ukryj nagłówki ]

    To sprzedawca ma obowiązek udowodnić że poinformował cię o 10-dniowym terminie
    odstąpienia, niestety wielu producentów próboje się wywinąć z tego przepisu.
    Polecam Federację konsumentów, w moim przypadku firma zupełnie inaczej
    zareagowała jak dostała od nich oficjalny list

    Pozdrawiam Paweł

    Bartek Zawistowski <f...@w...polska.pl> napisał(a):

    > Sprawę opisywałem wcześniej w temacie "zawarcie umowy na odległość" z dn.
    > 5.12.2007. Napisałem do firmy pismo z rezygnacją powołując się na brak jasno
    > sprecyzowanego terminu odstąpienia od umowy. Dziś otrzymałem takie pismo:
    >
    > "W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 5 grudnia 2007 roku, uprzejmie
    > informujemy, iż złożone oświadczenie woli o odstąpieniu od zawartej umowy o
    > zakup serwera wirtualnego xxxx nie wywołuje skutków prawnych, bowiem zostało
    > złożone z uchybieniem 10-cio dniowego terminu określonego art. 7 ust. 1
    > ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    > (Dz.U.00.22.271 z poźn. zm.).
    > Wyjaśniamy, iż zasady świadczenia usługi oprócz regulaminu promocji określa
    > Regulamin świadczenia usług wraz z zasadami rejestracji i utrzymywania nazw
    > domen internetowych xxxxxx, zgodnie z którym (Rozdz. III ust. 2 pkt 13)
    > klienci będący konsumentami zostali pouczeni o przysługującym im prawie
    > odstąpienia i sposobie jego realizacji. Regulamin ten jest ogólnie dostępny
    > i każdorazowo udostępniany przed zawarciem umowy.
    >
    > W tej sytuacji art. 10 ust. 2 powołanej ustawy nie znajduje zastosowania, a
    > zawarta umowa nadal obowiązuje. "
    >
    > Tyle że:
    >
    > 1) Regulamin nie był mi przedstawiony podczas podpisywania umowy,
    > 2) Brak było WYRAŹNEJ informacji o możliwości odstąpienia od umowy (a taka
    > powinna być - jej brak daje mi 3 miesięczny okres wypowiedzenia) - co
    > najwyżej w ogólnym regulaminie, który defacto przy podpisywaniu umowy NIE
    > WYŚWIETLAŁ się na stronie - był tylko regulamin PROMOCJI w którym to brak
    > było zapisu o odstąp. od umowy.
    >
    > Pytanie - jak to teraz ugryźć? Iść do rzecznika konsumentów, czekać na
    > fakturę i jej nie płacić, czy po jej przyjściu iść na policję w sprawie o
    > wyłudzenie? Dzięki za wszelkie sugestie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1