  • 1. Data: 2007-12-12 21:27:12
    Temat: prawo pracy - urlop
    Od: "Łukasz" <z...@t...pl>

    Witam!
    Pytanie z dziedziny prawa pracy. Zaczalem prace 10 grudnia czyli w ten
    poniedzialek. Chcialbym wziasc urlop 31.12 i jestem ciekaw czy przysluguja
    mi jakies dni wolne. Wprawdzie nie przepracuje do 31 pelnego miesiaca aby
    uzykac te 2 dni, ale moze nie jest to konieczne.

    Dzieki za odp.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2007-12-12 21:35:20
    Temat: Re: prawo pracy - urlop
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 22:27:12 +0100, Łukasz napisał(a):

> [...]
    > mi jakies dni wolne. Wprawdzie nie przepracuje do 31 pelnego miesiaca aby
    > uzykac te 2 dni, ale moze nie jest to konieczne.

    obawiam się, że art. 152 kp jest nieubłagany.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 3. Data: 2007-12-13 07:28:30
    Od: "WJ" <n...@n...pl>

    > obawiam się, że art. 152 kp jest nieubłagany.

    Raczej art. 153:

    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w
    którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego miesiąca
    pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po przepracowaniu
    roku.

    --
    Pozdrawiam,
    WJ

  • 4. Data: 2007-12-13 10:51:49
    Od: "Przemek M" <...@...a>

    Użytkownik "WJ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po przepracowaniu

    a jak ma sie do tego urlop na żadanie ?

  • 5. Data: 2007-12-13 10:53:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek M pisze:

    > a jak ma sie do tego urlop na żadanie ?

    Tak że nie można żądać urlopu do którego prawa się nie nabyło. Czy to
    nie jest oczywiste?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-12-13 10:54:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Łukasz pisze:

    > moze nie jest to konieczne.

    Proś pracodawcę. Może ci udzielić urlop na poczet urlopu przyszłego,
    jeśli tak uzgodnicie.