  • 61. Data: 2011-02-02 20:40:30
    Temat: Re: Rondo Kaponiera w Poznaniu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1102020145370.2232@quad>:

    > Mi się zgadza.
    > Znosi *tylko* znaki określające pierwszeństwo, czyli A-7.
    > Pozostaje "sprawa pasów", już tu przez kogoś poruszona: jak się
    > zapatrujesz na pomysł postawienia "wyżej" malunku nad znaczeniem
    > świateł?
    > (IMHO - nijak, i to wjeżdżający z prawej na zielonym ma pierwszeństwo)

    Połowicznie się zgadza -- nijak, druga połowa to [1]

    > Ale z opisu nie wynika, jak stoją :)
    > Przodem do wjeżdżających, przodem do jadących po rondzie...

    Jedno i drugie ;-) Ale skoro wewnątrz, to z dala od C-12 :O

    [...]
    > Mi się zgadza.
    > Brakuje mi Twojej wyraźnej wypowiedzi kto ma pierwszeństwo w omawianym
    > przypadku.

    [1] Nie mogę się wypowiedzieć -- patrz na pms (wątek zaczyna się od
    <http://42.pl/na/ii70jf$2j2$1@inews.gazeta.pl>), mogę jedynie powtórzyć:
    "Zatrzymał się, to niech stoi, aż będzie mógł wjechać bez zmuszania innego
    kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany
    prędkości" ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 62. Data: 2011-02-02 20:59:43
    Od: Nikuś <q...@w...pl>

    On 2 Lut, 19:44, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > nie nie wolno tylko nie powinno sie
    >
    > bo i wolno i da sie i mozna.

    tylko dlaczego nie bierze się pod uwagę przyjezdnych, którzy mogą
    ominąć dany zjadz i wtedy muszą objechać rondo, aby nim zjechać w daną
    ulicę - wtedy (jak już objedzie rondo) nie wie kto ma zielone na
    wjeździe -> ergo nie wie kto ma pierwszeństwo - PARANOJA !!!

  • 63. Data: 2011-02-02 21:08:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 10:35:49 +0100, "Nostradamus"
    <l...@h...com> wrote:

    >(chyba w Hameryce mają licznik sekund
    >koło sygnalizatora, który mówi za ile zmieni się na czerwone).
    Mawiaja ze Szczecin lezy nad morzem a okazuje sie ze nad oceanem :)
    Pozdrowienia z Hameryki.

    WAM

  • 64. Data: 2011-02-02 22:02:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no wiec masz duze zwykle skrzyzowanie, na którym jeden gość kręci sobie
    > kółka na środku. I nagle twierdzisz, ze gościu z bączkiem ma
    > pierwszeństwo.

    A znajdujesz podstawę do stwierdzenia, że nie ma?

  • 65. Data: 2011-02-02 22:03:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > skrzyzowanie nie jest zajęte.

    Jak nie jest, to nie ma problemu - nie bardzo rozumiem w czym byłby wóczas
    problem.

  • 66. Data: 2011-02-03 02:07:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2011 4:02 PM, Robert Tomasik wrote:

    > A znajdujesz podstawę do stwierdzenia, że nie ma?

    a znajdziesz podstwe do stwierdzenia, ze ma?

  • 67. Data: 2011-02-03 02:08:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2011 4:03 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Jak nie jest, to nie ma problemu - nie bardzo rozumiem w czym byłby
    > wóczas problem.

    wlasnei widze, ze wyjątkowo nie bardzo rozumiesz. od samego początku.

  • 68. Data: 2011-02-03 13:43:13
    Od: Wwieslaw <j...@g...com>

    On Feb 1, 10:20 pm, Nikuś <q...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > Mam problem dotyczący prawidłowego zachowania się na rondzie Kaponiera
    > w Poznaniu:

    > Skąd kierujący pojazdem 'A' wie, że pojazdy 'B' mają czerwone światło
    > czy też zielone światło ?

    Kierujący pojazdem A nie musi wiedzieć, jakie światło mają inne
    pojazdy.
    Wjeżdzając na skrzyżowanie miał możliwośc stwierdzić, że nie
    obowiązują na nim znaki ustalające pierwszeństwo (bo działa
    sygnalizacja).

    Minął zielony sygnał świetlny, którego znaczenie to "zezwolenie na
    _wjazd za sygnalizator_" - ale nic nie mówi o pierwszeństwie (OIDP).

    Od tego momentu musi obserwować otoczenie. Jeśli widzi _z prawej_
    nadjeżdzający samochód to musi mu ustąpić.

    Problem jest wtedy, kiedy turysta widzi po raz pierwszy a) rondo w
    ogóle b) rondo z sygnalizacją c) rondo bez sygnalizacji na zjazdach, i
    próbuje skopiować schemat z innych, znanych sobie skrzyżowań, zamiast
    pomyśleć.

    Tak na oko to grubo powyżej 50% kierowców myśli, że _zawsze_ należy
    ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na rondzie
    (niezależnie od obecności znaku A7 na wjeździe)... Więc rondo z
    sygnalizacją to dopiero zagadka.

    Wieslaw

  • 69. Data: 2011-02-03 19:38:07
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wwieslaw pisze:
> [...]
    >
    > Od tego momentu musi obserwować otoczenie. Jeśli widzi _z prawej_
    > nadjeżdzający samochód to musi mu ustąpić.

    czyli tak: "normalne skrzyżowanie", chcę jechać na wprost, mam zielone
    przed wjazdem, wjeżdżam za sygnalizator, nie rozejrzałem się, z prawej
    walnął mnie samochód, który wjechał na czerwonym. On dostanie mandat za
    wjazd na czerwonym, a kolizji będę winien ja, bo nie ustąpiłem jadącemu
    z prawej? Błądzę?

    andy_nek

  • 70. Data: 2011-02-03 23:12:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.02.2011 20:38), Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > walnął mnie samochód, który wjechał na czerwonym. On dostanie mandat za
    > wjazd na czerwonym, a kolizji będę winien ja, bo nie ustąpiłem jadącemu

    Zależy od tego kto wjechał pierwszy, ale być może nie błądzisz.

    p. m.