  • 1. Data: 2011-02-01 19:27:28
    Temat: Zatrzymanie do kontolii drogowej
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>

    Witam,
    czy jako kierowca, który został zatrzymany do kontrolii drogowej, muszę
    zgadzać sie na przejście do samochodu policyjnego?

    Waldek

  • 2. Data: 2011-02-01 19:50:31
    Temat: Re: Zatrzymanie do kontolii drogowej
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > czy jako kierowca, który został zatrzymany do kontrolii drogowej, muszę
    > zgadzać sie na przejście do samochodu policyjnego?

    Tak bo musisz wykonywac polecenia funkcjonariusza o ile nie sa sprzeczne
    z prawem.
    A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.

  • 3. Data: 2011-02-01 20:03:05
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.
    A gdzie jest tak napisane?
    Bycie w radiowozie to nie kontrola, to zatszymanie,
    a żeby zatszymać to tszeba mieć powud.

  • 4. Data: 2011-02-01 20:27:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Przestudiuj Rozporządzenie MSWiA w sprawie kontroli drogowej i rozdział
    Kontrola drogowa w Prawie o ruchu drogowym.

  • 5. Data: 2011-02-01 20:34:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Bycie w radiowozie to nie kontrola, to >zatszymanie,

    A gdzie tak napisane, idąc Twoim tokiem...?
    Jeśli jest to konieczne do wykonania czynności, do której mają prawo, to nie
    jest to zatrzymanie.
    Patrz wyrok SN w sprawie doprowadzenia.

  • 6. Data: 2011-02-01 20:38:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Regand" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Tak bo musisz wykonywac polecenia funkcjonariusza o ile nie sa sprzeczne z
    > prawem.
    > A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.

    I zostawiać uruchomiony silnik? Nie popadajmy w paranoje.

  • 7. Data: 2011-02-01 21:33:00
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Regand" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tak bo musisz wykonywac polecenia funkcjonariusza o ile nie sa sprzeczne z prawem.
    > A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.

    Czyli - wg Ciebie - jak policjant każe mi zatańczyć kankana,
    to muszę to zrobić?

    Wszak tańczenie kankana sprzeczne z prawem nie jest.

    Piotr

  • 8. Data: 2011-02-01 21:53:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Wszak tańczenie kankana sprzeczne z prawem nie jest.

    A jak policjant dowiedzie, że ma to związek z wykonywaniem przez niego
    ustawowych czynności...?
    Poza tym jest w Ustawie o Policji zakaz naruszania godności osób, a
    zmuszanie do tańczenia by się na to łapało.

  • 9. Data: 2011-02-01 22:05:00
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > A gdzie tak napisane, idąc Twoim tokiem...?
    > Jeśli jest to konieczne do wykonania czynności, do której mają prawo,
    Daj pszykład, dla mnie jest to zmuszenie do czynności...
    a to podlega pod prawo karne.

  • 10. Data: 2011-02-01 22:17:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Daj pszykład

    Konieczność sporządzenia dokumentacji kolizji.

    Poza tym:
    http://lex.pl/serwis/du/2008/0841.htm
    par. 4... co i kiedy...